• Cercetătorii japonezi au descoperit că învățarea mai multor limbi ajută la dezvoltarea creierului
  • În România, peste 64% dintre oameni nu știu să vorbească o limbă străină
  • În România, o singură limbă străină este introdusă la clasa pregătitoare, deși învățarea de a comunica într-o altă limbă decât cea maternă trebuie să înceapă de la vârste fragede

Învățarea mai multor limbi ajută la dezvoltarea creierului. Este concluzia la care au ajuns cercetătorii japonezi, după ce au studiat schimbările la nivelul creierului în timpul și după procesul de învățare, cu ajutorul RMN-ului.

Andreea Ilicea a terminat Facultatea de Limbi Străine și vorbește engleză, germană și olandeză. Știe că fiecare dintre ele are secretul ei.

„Fiecare limbă are cumva și altă structură, cuvintele sunt puse în altă ordine, și îți dă o claritate mult mai mare despre logica noastră, cum gândim, cum ne exprimăm și, cumva, cum simțim“, spune Andreea.

Învățarea de a comunica într-o altă limbă decât cea maternă trebuie să înceapă de la vârste fragede. Din păcate, în România, o singură limbă străină este introdusă la clasa pregătitoare. Și abia din clasa a IV-a este predată cea de-a doua limbă modernă.

Recomandări

OFICIAL ÎN SCHENGEN
CE CÂȘTIGI LA GALA ZF?
PUTIN TESTEAZĂ ORȘENIK
BIDEN RESPINGE ICC
MANDAT PENTRU BIBI
VREMEA REA ÎNCHIDE A1

A instrui un copil de vârstă mică într-o limbă străină este foarte recomandat, foarte util și cu rezultate mult mai benefice decât în a preda o limbă străină unui adult“, explică Prof. Univ. emerit Dr. Anca Colibaba, UMF Iași și Președinte Executiv, Fundația EuroEd Iași.

Paradoxal este că deși se predau două limbi străine în gimnaziu, peste 64% dintre români nu pot vorbi nicio altă limbă, potrivit ultimului studiu Eurostat. Profesoara Anca Colibaba spune că pașii pe care îi face România sunt mult prea mici: „În ultimii 30 de ani, importanța limbii străine și a cunoașterii unei limbi străine a crescut considerabil în conștiința celor care fac design-ul componentei lingvistice pentru educație de bază“.