• Medicii se tem că măştile de protecție ar putea contribui la creșterea numărului de decese provocate de deshidratare şi insolaţie în sezonul cald
  • În Japonia, aproape o mie de oameni mor anual din cauza căldurii excesive
  • Japonezii se pregătesc să lanseze măşti reci pentru protecţia feţei, special pentru sezonul cald
  • Măştile reci ar trebui să reducă temperatura corporală şi exterioară, oferind o senzaţie de răcoare şi mai mult confort

Dacă ai simţit că te sufoci purtând mască în zilele calde, nu eşti singurul. Însă, japonezii au și soluția problemei: de la măşti realizate din materiale high-tech până la cele reci vândute la automate. Astfel, ei încearcă să combată căldura, ținând cont că în Japonia, aproximativ 1.000 de oameni mor anual din cauza căldurii, iar zeci de mii suferă din cauza căldurii şi a insolaţiei.

După cum ai simțit pe propria piele, purtarea măştii creează trei probleme, iar un medic are explicații în acest sens: împiedică aerul rece să ajungă în organism, fapt care duce la creşterea temperaturii corporale, mai ales deasupra gâtului, reţine aerul umed, deci oamenii uită să se hidrateze. Iar presiunea socială îi face pe oameni să poarte mască în public pe perioade lungi, ceea ce înseamnă că beau mai rar apă.

Așadar, Marui Orimono, una din cele mai mari companii de textile din Japonia, propune o mască „rece“, care promite un transfer mai bun al căldurii şi un confort mai mare. Este reutilizabilă, iar filtrul din interior poate fi schimbat: „Nu scade efectiv temperatura, dar induce o senzaţie de răcoare“.

Recomandări

EMANUEL PÂRVU AJUNGE LA CANNES
S-A RUPT COALIȚIA LA BUCUREȘTI
PRINȚUL LOUIS A ÎMPLINIT ȘASE ANI
DRULĂ PROPUNE MĂRIREA NOTELOR LA BAC
TÎLVAR VREA OBUZIERE DIN COREEA DE SUD
AVOCATUL TODD BLANCHE: „DONALD TRUMP ESTE NEVINOVAT”

O altă companie vinde măşti răcite, dar care oferă senzaţia de răcoare pe termen scurt. Sunt ambalate într-o cutie din sticlă şi sunt răcite la câteva grade sub zero în automate. După câteva minute de purtare, redevin măşti normale.

Sursă foto: Profimedia