• Un studiu încearcă să demonstreze că percepţia omului poate fi influenţată de mirosuri
  • Cercetătorii spun că un miros sau un sunet poate schimba felul în care te vezi în oglindă
  • Psihoterapeutul Laura Ilinca atrage atenţia asupra pericolelor studiilor de acest tip

Miroşi o lămâie şi te vezi în oglindă mai slab cu câteva kilograme. Este sugestia unui nou studiu. 

Percepţia pe care fiecare o are asupra propriei persoane a fost subiectul unui studiu făcut de Universitatea din Sussex. Cercetătorii au vrut să testeze felul în care o persoană se consideră când sunt stimulaţi de mirosuri. Dacă lămâia e asociată cu o siluetă fit, în schimb vanilia are efectul opus, au concluzionat cercetătorii.

Laura Ilinca este psihoterapeut şi îţi spune de ce o terapie cu mirosuri nu ar avea efect pentru toată lumea. Asta pentru că mirosul unei lumânări parfumate, de exemplu, poate fi asociat într-un mod diferit de unele persoane. 

Recomandări

CANDIDATUL COALIȚIEI
UK STĂ RĂU LA ECONOMIE
UNDE SCHIEZI?
CINE CONDUCE ROMÂNIA
CIOLACU RĂMÂNE PREMIER
CINE CONDUCE ROMÂNIA?

Laura Ilinca, psihoterapeut: „Modul în care ne percepem depinde foarte mult de gradul de auto-stimă pe care îl avem. Eu nu recurg la astfel de metode până nu am toate informaţiile necesare despre clientul meu. Asocierile din creierul omului pot fi diferite. Ceea ce este relaxant pentru mine sau pentru tine, poate că nu este relaxant pentru clientul din faţa mea.”

Înainte să aplici o terapie sugerată de un studiu, asigură-te că nu va provoca un efect invers, îţi mai spune Laura Ilinca. 

Laura Ilinca, psihoterapeu: „Astfel de materiale uneori nu fac altceva decât să adâncească durerea persoanei respective, alteori să contribuie la frustrare. De exemplu, pe partea de eşec. Că totuşi am încercat, dar am eşuat”