- Compania pentru care vor lucra cei 150 de muncitori români ajunşi, joi în Marea Britanie, a cheltuit 40.000 de lire sterline pentru transportul acestora.
- Rolul românilor plecaţi în Marea Britanie este cel de a-i învăţa pe britanici cum se culeg fructele şi legumele.
- Marea Britanie nu a mai avut mai mulţi englezi decât străini în agricultură din anii 80
Anthony Gardiner, proprietarul companiei agricole britanice G’s Growers, a declarat pentru Daily Mail că situaţia în Marea Britanie era din ce în ce mai disperată, după ce pandemia de Covid-19 a făcut ca muncitorii străini care lucrau în mod obişnuit în ferme să nu îşi mai poată părăsi ţările.
Firma sa a plătit un zbor al companiei Titan Airways pentru a duce în Marea Britanie o echipă de 150 de români.
Gardiner a explicat că era nevoie de aceşti culegători experimentaţi pentru a-i învăţa pe cei 500 de angajaţi britanici, recrutaţi recent, cum să lucreze şi „să respecte standardele alimentare şi de igienă”.
Fermierul a mai spus că este prima dată după anii 80, când în fermele sale lucrează mai mulţi angajaţi britanici decât străini.
„Acum totul este foarte bine. Sezonul va începe în următoarele săptămâni şi estimăm că 60% din persoanele pe care le vom angaja vor fi rezidenţi din Marea Britanie. Dar o afacere nu se poate baza doar pe oameni noi. Trebuie şi personal cu experienţă, care ştie ce trebuie să facă”, a declarat Anthony Gardiner.
„Aceşti lucrători din România ştiu despre siguranţa alimentelor. Vor furniza platforma în timp ce îi antrenăm pe britanici. Sunt esenţiali pentru recoltare. Fără ei, culturile noastre ar putrezi pe câmp”, a spus şi Beverly Dixon, directorul de HR al companiei.
Un muncitor român a spus pentru MailOnline: „Suntem trataţi bine şi primim bani buni. Şomerii britanici ar trebui să vină să ni se alăture. Să lucrezi pe câmp poate fi greu şi obositor, dar ai soarele pe spate şi te ţine în formă fizică bună. Pare o nebunie că le vom arăta britanicilor cum să lucreze în propria lor ţară, dar îl aşteptam cu nerăbdare acest lucru”.
Sursa foto: ProfiMedia