O firmă care a pretins că hainele sale pot opri răspândirea Covid, amendată cu 3 milioane de euro

Sursa foto: Facebook/lornajane.active
  • O firmă australiană de îmbrăcăminte sportivă a fost amendată cu 5 milioane de dolari australieni (3,12 milioane de euro).
  • Firma a pretins că hainele sale au „eliminat” și oprit răspândirea Covid.
  • Instanța a amendat compania „pentru că a făcut declarații false și înșelătoare”.

O firmă australiană de îmbrăcăminte sportivă a fost amendată cu 5 milioane de dolari australieni (3,12 milioane de euro) pentru că a pretins că hainele sale au „eliminat” și oprit răspândirea Covid.

Firma Lorna Jane a anunțat că hainele sale foloseau „o tehnologie revoluționară” numită LJ Shield pentru a preveni „transferul tuturor agenților patogeni”, potrivit BBC.

Cu toate acestea, într-o hotărâre, un judecător a declarat că afirmația companiei a fost „explozivă, prădătoare și potențial periculoasă”. Lorna Jane a declarat că a acceptat hotărârea judecătorească.

Compania a susținut că a fost indusă în eroare de propriul furnizor. „Un furnizor de încredere ne-a vândut un produs care nu a funcționat așa cum a promis”, a declarat directorul executiv al Lorna Jane, Bill Clarkson.

„Ei ne-au făcut să credem că tehnologia din spatele LJ Shield era vândută în alte țări din Australia, SUA, China și Taiwan și că era atât antibacteriană, cât și antivirală. Am crezut că transmitem un beneficiu clienților noștri”, a mai spus Clarkson.

Compania, amendată pentru declarații false

Acțiunea în justiție a fost inițiată de Comisia australiană pentru concurență și consumatori (ACCC), după ce Lorna Jane a început să comercializeze îmbrăcămintea în iulie anul trecut, în timpul pandemiei Covid.

Într-o hotărâre publicată vineri, un judecător de la o instanță federală a constatat că Lorna Jane „a dat impresia consumatorilor că are o bază științifică sau tehnologică rezonabilă” pentru a-și susține afirmațiile, când, de fapt, nu avea niciuna.

Instanța a amendat compania „pentru că a făcut declarații false și înșelătoare pentru consumatori și a avut un comportament de natură să inducă publicul în eroare””.

Rod Sims, președintele ACCC, a declarat: „Acesta a fost un comportament îngrozitor, deoarece a presupus să se facă afirmații serioase cu privire la sănătatea publică atunci când nu exista niciun temei pentru acestea”.