Pandemia ne-a învăţat să bem mai mult acasă

Foto: HEPTA
  • Pandemia ne-a învăţat să bem mai mult acasă.
  • Cu restaurantele închise, pandemia a redus consumul, dar vinul s-a cumpărat online şi de la supermarket.

Vinurile bune au fost o evadare din lockdown pentru mulţi consumatori, care nu au mai putut să meargă la restaurant. Consumul a scăzut anul trecut până la nivelul anului 2002, dar comenzile online au crescut şi s-a băut mai mult acasă şi mai mult vin de calitate.

Richard are un magazin de vinuri la Alcalá de Henares, lângă Madrid, unde îi învaţă pe clienţi cum să deosebească aromele şi să aleagă un soi bun.

„Acesta este un tabel cu aromele pe care le putem găsi într-un vin. Le-am clasificat pe vinuri albe, vinuri roşii, vinuri de butoi sau fără butoi şi defectele cele mai întâlnite”, a spus Richard del Rincón, comerciant de vinuri.

Richard se străduieşte să-şi încânte clienţii cu vinuri care sunt elaborate şi prin tehnici ecologice, cum este vinul biodinamic, produs în concordanţă cu fazele lunare.

„De pildă, iarna sunt organizate muncile la vie în funcţie de ultima Lună nouă sau plină şi s-a dovedit nu doar la culturile de struguri, ci şi la copacii fructiferi, că este benefic să respecţi aceste faze lunare”, a spus Richard del Rincón, comerciant de vinuri.

Dacă restaurantele au fost închise, consumatorii au continuat să cumpere vinuri online şi de la supermarket. Spaniolii au cumpărat mai puţin vinurile sub 3 euro şi au consumat produse mai scumpe. Cea mai mare scădere, de 11 la sută, au suferit-o vinurile spumante, odată cu anularea evenimentelor de orice fel.

Vinul este legat acum mai mult de viaţa noastră socială, de vacanţe, de timpul nostru liber.

„Bem cantităţi mai mici, dar alegem vinuri diferite, speciale şi cu o sensibilitate mai mare. Sunt vinuri care îţi fac pielea de găină”, a spus Richard del Rincón.

Europenii au consumat 112 milioane de hectolitri de vin anul trecut. Italienii au băut cu 7,5% mai mult, francezii şi germanii au băut la fel, iar spaniolii au consumat cu aproape 7% mai puţin.