- Cu cât persoana este mai tânără, cu atât este mai probabil să cheltuiască mai mult pe cadourile de nuntă.
- Prețurile în creștere datorită inflației au distorsionat percepția Gen-Z asupra a ceea ce este și nu este prea mult.
- Gen Z este mai prezentă în prețurile inflaționiste actuale.
Generația Z este dispusă să plătească mai mult pentru cadourile de nuntă decât generațiile mai în vârstă. Potrivit unui raport Empower, membrii Generației Z – născuți între 1997 și 2012 – au recunoscut că au cheltuit în medie 275 de dolari pe cadourile de nuntă, spre deosebire de omologii lor din generația baby boomers, care au cheltuit în medie 98 de dolari pe cadou, scrie The Independent.
Millennials și Gen X au raportat o medie de 238 de dolari și, respectiv, 149 de dolari, media generală a invitaților declarând că vor cheltui 174,95 de dolari pe cadouri.
Cu cât persoana este mai tânără, cu atât este mai probabil să cheltuiască mai mult pe cadourile de nuntă. Experții consideră că acest lucru se datorează faptului că generațiile mai în vârstă au crescut într-o perioadă în care 100 de dolari era considerată o sumă semnificativă pentru un cadou. Prețurile în creștere datorită inflației au distorsionat percepția Gen-Z asupra a ceea ce este și nu este prea mult.
„Boomerii încă își mai amintesc când 100 de dolari era un cadou generos, în timp ce Gen Z este mai prezentă în prețurile inflaționiste actuale și înțelege că 100 de dolari abia acoperă barul deschis la recepție”, a explicat Drew Powers – fondatorul Powers Financial Group din Illinois – pentru Newsweek că acest lucru a reflectat generația mai tânără în care a crescut. „Poate că Generația Z vede cadoul de nuntă ca o extensie naturală a experienței nunții și, prin urmare, sunt dispuși să cheltuiască mai mult”.
Un sondaj Intuit a raportat că 73% dintre cei din Generația Z au impresia că actualul climat economic i-a făcut să eșueze, făcând dificilă economisirea de bani. Luptele lor cu costurile crescute ale locuințelor, datoriile la împrumuturile studențești și creșterea prețurilor la cumpărăturile de zi cu zi, cum ar fi alimentele, s-au combinat cu salariile stagnante, înrăutățindu-le perspectiva financiară generală.
Expertul financiar Haley Sacks a explicat pentru The Times Union că generațiile mai tinere au început să definească visul american în termenii lor proprii.