• Primark lansează o colecție de 49 de piese adaptive, cu prețuri accesibile de la £5.
  • Colecția include haine cu fermoare magnetice, acces pentru dispozitive medicale și croieli speciale.
  • Inițiativa vine după succesul lenjeriei adaptive lansate în 2024.

Primark face un pas important în direcția incluziunii, lansând o colecție adaptată pentru persoanele cu dizabilități scrie The Guardian. Gama, dezvoltată în colaborare cu designerul Victoria Jenkins, cuprinde 49 de articole pentru femei și bărbați, incluzând haine casual, de lounge, pijamale și piese formale, toate la prețuri accesibile.

Cum a fost gândită această nouă serie de haine

Colecția include inovații practice, precum fermoare magnetice, puncte de acces ascunse pentru stome sau pompe de insulină, și croieli care asigură confortul persoanelor în scaune cu rotile. De exemplu, un trenci scurt bej, ușor de îmbrăcat stând jos, a fost foarte apreciat la un preview. Alte piese populare includ pantaloni cargo pentru bărbați (£22), rochii negre elegante (£26) și tricouri cu guler ajustabil (£5).

Decizia de a adapta articole bestseller a fost luată pentru a menține prețurile la niveluri comparabile cu cele ale hainelor obișnuite. „Accesibilitatea financiară a fost esențială,” a declarat Jenkins.

Recomandări

IOHANNIS RĂMÂNE ÎN FUNCȚIE
HAMAS ELIBEREAZĂ 3 OSTATICI
PUNE AMERICA PE JAR
A.I. DATE-N META!
DOGE SUBMINEAZĂ SIGURANȚA SUA
RO. ONESTĂ FURĂ STARTUL

Ce impact are colecția

Lansarea vine după succesul lenjeriei adaptive Primark, disponibilă din ianuarie 2024, care a fost bine primită de consumatori. Cercetările brandului au arătat că 75% dintre persoanele cu dizabilități consideră dificil să găsească haine accesibile.

Eliza Rain, activistă și vlogger de modă, a subliniat importanța acestui pas: „Persoanele cu dizabilități merită să se simtă bine în pielea lor și să își cumpere haine din magazine obișnuite, la prețuri obișnuite.”

Care este viitorul modei adaptive

Moda adaptivă este încă rară pe piața de masă, majoritatea articolelor fiind disponibile doar la prețuri premium de la branduri specializate. Alte companii, precum Marks & Spencer, au colecții pentru copii, dar Primark este printre primele care oferă o gamă extinsă pentru adulți.

Charlie Magadah-Williams, directorul de diversitate și incluziune al Primark, a declarat că inițiativa generează deja un „efect de undă” în industrie. „Ne gândim deja la următorii pași,” a spus el.

Citește și