Săpunul solid fabricat în România, pe cale de dispariţie de 16 ani: „Suntem mai apreciaţi de cei din străinătate“

Când alegi săpunul de la raft nu te uiţi pe ambalaj unde este produs. Trebuie să ştii însă că săpunurile cu care te speli zilnic sunt aduse din import. Românii cheltuie 200 de milioane de lei anual pe acest produs, în special pe cel solid. Mircea Turdean, CEO-ul celui mai mare producător local de cosmetice, îţi explică de ce compania românească nu s-a încumetat să producă săpun solid.

Adrian Severin, directorul uneia dintre cele două fabrici româneşti rămase, spune că este greu ca săpunurile lui să ajungă în faţa ta la raft pentru că puţini retaileri se încumetă să le vândă. Printre brandurile româneşti cunoscute care au dispărut de pe piaţă se numără Duru, Cheia, Fax și Ava.

„Pentru a putea fabrica săpun solid, trebuie să investeşti în tehnologii de fabricaţie, linii automate de ambalare de foarte înaltă productivitate de milioane de euro. Este o piaţă pe care sunt implicate companii multinaţionale, care au aceste echipamente şi tehnologii”, spune Mircea Turdean, CEO Farmec.

„Specializarea noastră este în domeniul cosmetic-hotelier. Am reușit să închegăm o reţea de distribuţie în 27 de ţări din Europa. Peste 60% din ce producem se duce spre export şi, din păcate, suntem mai apreciaţi de cei din străinătate decât cei din România”,, spune Adrian Severin, CEO CAHM.

Ultima închidere a fost în 2004, când Colgate Palmoliv a închis fabrica pe care o avea în Bucureşti. Orice săpun solid se produce din grăsimi, iar noi nu mai avem fabrici de grăsimi care să poată furniza materia primă necesară, motiv pentru care niciun jucător mare nu mai are producţie de săpun solid.

Exit mobile version