STUDIU. Această dietă simplă dublează pierderea în greutate

Femeie care este la mare și stă cu spatele la aparatul de fotografiat. Sursa Foto: HEPTA
  • Trecerea la o dietă vegetariană bazată pe plante poate dubla pierderea în greutate, potrivit unor cercetări recente.
  • Nu numai că trecerea la dieta vegetariană este legată de pierderea în greutate, dar ajută și la îmbunătățirea metabolismului prin reducerea grăsimii din mușchi.
  • În cadrul studiului, persoanele care au urmat o dietă cu restricție calorică și au devenit vegetariene au pierdut în medie 14 kilograme, comparativ cu doar 7 kilograme cu o dietă antidiabetică.

Trecerea la o dietă vegetariană bazată pe plante poate dubla pierderea în greutate, potrivit unor cercetări recente.

Nu numai că trecerea la dieta vegetariană este legată de pierderea în greutate, dar ajută și la îmbunătățirea metabolismului prin reducerea grăsimii din mușchi, relatează PSY.

În cadrul studiului, persoanele care au urmat o dietă cu restricție calorică și au devenit vegetariene au pierdut în medie 14 kilograme, comparativ cu doar 7 kilograme cu o dietă antidiabetică.

Studiul arată că nu toate caloriile sunt egale, întrucât ambele grupuri au consumat același număr de calorii.

Persoanele care au urmat o dietă vegetariană au declarat, de asemenea, că se simt mai sătui și au mai multă energie.

Dr. Hana Kahleová, primul autor al studiului, a declarat:

„Ceea ce am descoperit este că o dietă vegetariană bazată pe plante este un instrument util pentru oricine dorește cu adevărat să rămână sănătos și slab, în special pe măsură ce îmbătrânim.

O dietă construită în jurul plantelor este în mod natural bogată în fibre, vitamine, minerale și fitochimicale, ceea ce ne permite să ne simțim energizați și revigorați în loc să ne simțim flămânzi și obosiți.

O parte din motivul pentru care o dietă vegetariană funcționează atât de bine pentru mulți oameni este pentru că este ușor de respectat.”

Studiul a inclus 72 de persoane cu diabet de tip 2

Acestea au fost repartizate aleatoriu la o dietă antidiabetică normală sau la o dietă vegetariană.

Ambele diete au restricționat consumul de alimente cu 500 de calorii mai puțin decât necesarul în fiecare zi.

Dieta vegetariană a constat în cereale, leguminoase, legume, fructe și nuci.

Participanților li s-a permis, de asemenea, o porție de iaurt cu conținut scăzut de grăsimi în fiecare zi.

După șase luni, persoanele care au urmat dieta vegetariană au slăbit în medie 14 kilograme, comparativ cu 7 kilograme în cazul dietei antidiabetice.

Ambele diete au restricționat consumul de alimente cu 500 de calorii mai puțin decât necesarul în fiecare zi.

Dieta vegetariană a constat în cereale, leguminoase, legume, fructe și nuci.

Participanților li s-a permis, de asemenea, o porție de iaurt cu conținut scăzut de grăsimi în fiecare zi.

Dr. Kahleová a explicat rezultatele studiului:

„Dietele vegetariene s-au dovedit a fi cele mai eficiente diete pentru pierderea în greutate.

Cu toate acestea, am arătat, de asemenea, că o dietă vegetariană este mult mai eficientă în ceea ce privește reducerea grăsimii musculare, îmbunătățind astfel metabolismul.

Această constatare este importantă pentru persoanele care încearcă să slăbească, inclusiv pentru cele care suferă de sindrom metabolic și/sau de diabet de tip 2.

Dar este, de asemenea, relevantă pentru oricine care își ia în serios gestionarea greutății și dorește să rămână slab și sănătos.”

Alte studii au arătat că dietele vegetariene pot adăuga până la 5 kilograme de pierdere în greutate în comparație cu dietele tradiționale.