- Un studiu realizat de Exact Business Solutions arată că 90% dintre români participanți la cercetare preferă să cumpere produse bio din magazinele fizice.
- 10% dintre respondenți au spus că preferă să comande fie pe pagina de internet a magazinelor, fie prin aplicații dedicate.
- 9 din 10 respondenți au spus că, pentru ei, agricultura bio și produsele bio reprezintă „un lucru bun”.
- 37% dintre respondenți au cumpărat produse bio cel puțin o dată pe săptămână în ultimul an.
90% dintre românii participanƫi la studiu preferă să cumpere produse bio din magazinele fizice, în timp ce 10% comandă fie online, pe pagina de internet a magazinelor, fie prin aplicații dedicate, arată un nou studiu realizat de Exact Business Solutions în mai 2021.
Advertisment
Aproape toƫi respondenƫii (99%) cunosc conceptul de produs Bio, Eco, Organic, definindu-l ca „un produs care nu conține substanƫe dăunătoare”, „crescut natural, fără fertilizanƫi sau hormoni de creștere”, respectiv „produs 100% natural”.
9 din 10 respondenƫi consideră că agrigultura bio și produsele bio reprezintă „un lucru bun” atât pentru ei, personal, cât și pentru mediul ȋnconjurător.
Recomandări
37% dintre participanƫii la studiu au cumpărat produse bio cel puțin o dată pe săptămână în ultimul an.
Un alt aspect interesant dezvăluit de studiu este cel legat de motivele pentru care respondenƫii aleg să cumpere produse bio, cele mai importante fiind: „produse 100% naturale”, „calitate ridicată”, „produse sănătoase”, „prospeƫime și produse în România”.
„Mai mult decât oricând, 2020 ne-a reamintit cât de importantă este sănătatea, dând ocazia consumatorilor să se preocupe mai mult de acest lucru, dar și de mediului inconjurator, iar studiul de faƫă confirmă aceste trenduri, cele mai importante atribute în alegerea produselor bio, (pe lângă proprietăƫile acestora) fiind încrederea, grija faƫă de mediul ȋnconjurător și susƫinerea unui stil de viață sănătos al consumatorilor”, afirmă Julien Zidaru, Managing Partner Exact Business Solutions.
Universul cercetării a fost reprezentat de femei și bărbați, cu vârste cuprinse între 18-65 ani, rezidenti în mediul urban și utilizatori de internet. Volumul eșantionului pentru studiul cantitativ a fost de 456 respondenți, reprezentativ pe nivele de vârstă, gen și stratificare, iar chestionarul a fost administrat online.