- Mentalitatea de creștere îmbunătățește performanțele indiferent de mediul social.
- Creșterea mentalității în educație contribuie la progresul academic general.
- Elevii care cred în progres au rezultate școlare mai bune.
- Studiile sugerează că mentalitatea pozitivă aduce avantaje educaționale anuale.
Elevii care cred că își pot îmbunătăți abilitățile obțin rezultate mai bune la școală, arată un nou studiu. Așa-numita mentalitate de creștere le-a oferit elevilor un avantaj echivalent cu 33 de zile suplimentare de învățare în limba engleză și 31 de zile în matematică anual.
Studiul, care a inclus peste 200.000 de elevi din California, arată că această mentalitate pozitivă face diferența indiferent de vârstă sau mediu social.
Ce înseamnă o „mentalitate de creștere” în contextul educațional?
„Această mentalitate de creștere în contextul educațional se referă în primul rând la convingerea noastră, la convingerea elevilor că abilitățile și inteligența pe care le au nu sunt neapărat fixe, ci sunt în continuă dezvoltare. Iar acestea se dezvoltă prin efort, prin perseverență, prin adoptarea diferitelor strategii adecvate.
Mai mult decât atât, elevii care au această mentalitate de creștere văd tot efortul depus pentru învățare ca o parte esențială a învățării, în loc să îl perceapă, nu știu, ca pe un semn de slăbiciune. Sunt mai dispuși să facă greșeli și să învețe foarte mult din acele greșeli, iar greșele nu le văd ca prin niște eșecuri.
La fel cum spunea cineva, eu nu am avut niciun eșec în viață, am avut zece mii de încercări nereușite. La fel și în cazul mentalității de creștere. În momentul în care ai un așa zis eșec, de fapt ai o încercare nereușită din care înveți o lecție”, a declarat Cristian Tănase, profesor, pentru Aleph News.
Ce rol joacă profesorii în formarea unei mentalități de creștere la elevi?
„Păi în primul rând ar trebui să le permită să greșească. Cum le spun eu elevilor când au câte un test, apreciez sinceritatea, bateți câmpii cu grație, dar spuneți fix ceea ce gândiți voi atunci. Nu vă limitați, decât să intrați pe diferite platforme online de inteligență artificială, mai bine spuneți fix care este părerea voastră. Este mult mai important și contează mai mult pentru mine decât un copy-paste de pe o platformă de inteligență artificială.
Plus de asta, profesorii trebuie să le ofere un feedback constructiv. Să le oferă acel feedback de tip sandwich, cum mai este numit, astfel încât ei să vadă unde greșesc, dar să primească și încurajările că dacă vor munci, vor persevera și vor atinge scopurile”, a declarat Cristian Tănase, profesor, pentru Aleph News.