• Facebook le pune beţe-n roate politicienilor.
  • Dacă te simţi agresat de reclamele politice, îţi spun că ei vor să vină cu o soluţie care să te scape de stres.
  • Vei putea ascunde conţinutul politic cu un singur click.
  • Măsura va fi implementată, pentru moment, doar în SUA, dar va fi extinsă cu timpul în mai multe state.
  • PSD, PNL şi USR spun că noua politică Facebook nu le va afecta campania.
  • Specialiştii în social media atrag atenţia că politicienii îşi distribuie mesajele pe pagini fantomă.

Pentru că ameninţarea le bate la uşă, i-am întrebat pe politicienii de la noi cât de mult îi va afecta această măsură. Iar ei sunt optimişti şi ne spun că soluţii pentru a-şi propaga mesajele şi a-şi atrage electorat sunt destule.

Prin urmare, consecinţele nu ar fi atât de mari, pentru că, recunosc şi ei, investesc destul de puţini bani în campaniile online şi se leagă în continuare de vechile strategii: bani pompaţi în reclamă televizată şi campanii door-to-door.

Partidele politice de la noi spun că pentru campaniile online de promovare alocă aproximativ 20% din bugetul de campanie.

Recomandări

PUTIN: VOM DOBORÎ TOATE AVIOANELE F-16 TRIMISE UCRAINEI
SBF PRIMEȘTE 25 DE ANI DE ÎNCHISOARE
ZIUA FEMEILOR DIN MUZICĂ
ȘTII DE VREME? VINE VARA-N TOATĂ ȚARA
MOLDOVA SE PREGĂTEȘTE DE ADERARE
ROTAȚIA PĂMÂNTULUI A ÎNCETINIT

Dacă luăm drept exemplu Partidul Social Democrat, potrivit datelor publicate de Autoritatea Electorală Permanentă, anul trecut au avut un buget total de peste 150 de milioane de lei. Asta înseamnă că în promovarea online au cheltuit peste 30 de milioane de lei. În condiţiile în care au trecut şi prin două campanii electorale.

Specialiştii în social media ne spun că dacă măsura va fi implementată şi la noi, nu îi va afecta atât de mult. Românul e inventiv, aşa că politicul apelează la campanii agresive pe Facebook prin pagini şi conturi fantomă, care pot propaga mesajele mult mai uşor.

Totuşi, să nu uităm că primul mandat câştigat de preşedintele Klaus Iohannis s-a datorat şi unei campanii online de amploare. Deci este deja dovedit că Facebook-ul poate fi o unealtă foarte bună de a atrage votanţi.

Părerea politicienilor despre viitoarele schimbări din social media

„În general, candidaţii noştri sunt tineri, sunt familiarizaţi cu instrumentele Facebook şi îşi fac organic reclamă pe Facebook, deci nu au cheltuit bani. Credem că nu ne va afecta foarte tare această modificare”, spune Liviu Iolu de la alianţa USR-PLUS.

„Oamenii care vor să acceseze informaţia politică o vor accesa, fie pe Facebook, fie pe site, fie pe Instagram, fie pe alte moduri de comunicare. Vom găsi canale pentru a comunica cu oamenii care ne urmăresc”, a mărturisit Nicușor Dan, candidat la Primăria Capitalei.

Explicația unui specialist Social Media

„Mesajele false, înşelătoare, promisiunile neacoperite vor continua să curgă în spaţiul digital fără a fi publicitate neapărat. Publicitatea va fi cea oficială, cea asumată, cea cu mesaje pozitive, europene, roz bonbon, iar adevărata campanie cu finanţarea mai serioasă şi cu metodele neortodoxe se va derula mai departe de ochii opiniei publice.

Noile metode de creat site-uri fantomă, de creat pagini de Facebook fantomă, fără un ownership asumat, care derulează mesaje publicitare sau chiar diverse alte metode”, a explicat Dragoş Stanca, specialist Social Media.