• România: Piața de publicitate online este estimată la 377 milioane euro pentru 2021
  • Business-ul făcut cu ajutorul influencerilor valorează între 8-12 milioane euro/an
  • România: Un influencer câștigă între 60 și 1.400 euro pentru o postare

Tu știi cât câștigă un influencer din România? La întrebarea asta au încercat să răspundă cei de la MocApp printr-un nou studiu.

Având în vedere că aproape 24% din populația țării este prezentă în Instagram, nu este de mirare că se învârt bugete mari. Patru milioane și jumătate de români au cont pe Instagram.

Studiul a analizat peste 9.000 conturi de Instagram ale influencerilor din România și aproape 6.700 conturi din Bulgaria.

Recomandări

CÂND ADERĂ MOLDOVA LA UE
CILLIAN MURPHY DEVINE VEGAN
ROTAȚIA PĂMÂNTULUI A ÎNCETINIT
JILL BIDEN A SCRIS O CARTE PENTRU COPII
MESAJUL REGELUI CHARLES
BEYONCE LANSEAZĂ UN NOU ALBUM

Piața de publicitate online din Bulgaria este estimată la 89 de milioane de euro pentru acest an, iar piața din România are o valoare estimată de 377 milioane euro pentru 2021, însă ritmul de creștere este similar (13%). Din această piață, business-ul făcut cu ajutorul creatorilor de conținut, influencerilor reprezintă 1,5 milioane euro/an în Bulgaria, iar la noi, influencerii contribuie cu o sumă mult mai mare, cuprinsă între 8-12 milioane euro anual.

Un influencer din Bulgaria poate câștiga între 50 și 1.370 de euro pentru o postare. Similar cu ce se întâmplă în România. Aici influencerii pot lua între 60 și 1.400 euro pentru o postare. Un influencer poate trece de acești 1.400 euro per postare dacă are minim 100.000 de urmăritori.