• Pe 12 ianuarie 2021, Zuckerberg l-a interzis pe Donald Trump.
  • În 2021, Facebook a continuat războiul cu Apple.
  • În octombrie, Zuckerberg a schimbat numele companiei în Meta.

Pentru Facebook, 2021 a fost un an dificil conturat cu scandaluri și pierderi financiare. Chiar la început de an, Mark Zuckerberg, omul care dirijează o armată de 2 miliarde de oameni, l-a interzis pe Donald Trump. El a motivat decizia prin faptul că Trump incita la violenţă, după atacul de la Capitoliu. Angela Merkel nu a văzut cu ochi buni decizia, a spus purtătorul ei de cuvânt.

„Libera exprimare este un drept fundamental, în care se poate interveni conform legii, nu conform unei decizii stabilite
de managementul platformelor de social media. Văzut din acest unghi, cancelarul consideră problematic faptul că toate
conturile preşedintelui SUA au fost blocate”, transmite jurnalistul german Steffen Seibert.

Cenzură nejustificată sau taxarea necesară a derapajelor?

Eliminarea lui Donald Trump de pe rețelele de socializare a stârnit o dezbatere furtunoasă legată de libertatea de exprimare.

Recomandări

POLONIA ARESTEAZĂ UN SUSPECT ÎN CAZUL ATACULUI LUI ZELENSKI
ONU DECIDE DACĂ RECUNOAȘTE SAU NU AUTORITATEA PALESTINIANĂ
CE SECRETE ASCUNDE CHINA
CUM ÎNGRIJEȘTI MEDIUL ÎNCONJURĂTOR
FRANCEZII SUNT PESIMIȘTII EUROPEI
„NADIA” ÎI DUCE PE ROMÂNI LA J.O.

„În afara internetului știu că există o lege care mă poate pedepsi. Pe internet am impresia că pot să fac asta și
am scăpat de orice fel de consecință legală. Asta e impresia pe care mulți o avem”, spune Antonio Momoc, doctor în sociologie.

2021 a fost și anul în care Mark Zuckerberg a continuat războiul cu Apple pe actualizarea Iphone, care a venit cu noi setari de protecție a datelor. iOS 14.5 le-a permis utilizatorilor să aleagă ce informații colectează aplicațiile despre ei. Un beneficiu pentru tine, un minus pentru industria de advertising.

„Utilizatorii vor avea un cuvânt de spus cu privire la această monitorizare. Unii poate vor considera că oferirea acestor informații merită pentru a primi reclame personalizate. Mulți alții, suspectez, nu o vor face”, a declarat Tim Cook, CEO Apple. În octombrie, Zuckerberg s-a reinventat și a decis să tranforme numele Facebook în Meta. S-a axat pe realitatea virtuală.
O schimbare anunțată cu surle și trâmbițe.

„Este timpul să adoptăm un nou brand de companie care să cuprindă tot ceea ce facem, să reflectăm cine suntem
și ceea ce sperăm să construim. Sunt mândru să anunț că începând de astăzi, compania noastră este acum Meta.
Misiunea noastră rămâne aceeași. Încă este vorba de a aduce oamenii împreună”, a transmis Mark Zuckerberg.

„Facebook pune mai presus banii decât siguranța angajaților”

În noiembrie, Fraces Haugen, fost manager de produs al companiei, a iscat discuții puternice peste ocean. Facebook pune mai presus banii decât siguranța noastră, a tuturor – sunt cuvintele dure, spuse cu voce tare, de angajată. Ea a fost chemată în fața unei comisii senatoriale.

„În primul rând, Facebook alege profitul în locul siguranței în fiecare zi și fără acțiuni îndrăznețe din partea legislatorilor, acest lucru va continua. Al doilea este că Meta și-a exploatat capacitatea de a ascunde comportamentul real al platformei pentru a permite decăderea siguranței noastre la un nivel inacceptabil. Dacă Meta este lăsat pentru a continua să funcționeze în întuneric, vom vedea doar escaladarea tragediilor ca rezultat. Am venit în față cu un mare risc personal, deoarece cred că mai avem timp să acționăm, dar trebuie să acționăm acum”, a spus angajata.

Nu e de mirare că Mark Zuckerberg a schimbat numele companiei, care a devenit o țintă pentru toată lumea. După dezvăluirele făcute de Fraces Haugen, brandul britanic de produse de cosmetică, Lush, a decis să-și închidă toate conturile de social media. Se vorbește că această decizie va porni chiar un trend. Desigur, schimbarea numelui companiei în Meta s-a datorat metaversului și a planurilor de viitor, însă cu siguranță și toată presiunea în creștere a fost printre motive.

În 2021, compania lui Zuckerberg a pierdut mulți bani din advertising după dezvăluirile făcute.