• 2020 este un an record pentru industria de film de la Hollywood, totalul cheltuielilor pe acest an fiind estimat la 206 miliarde de dolari, potrivit Financial Times.
  • Netflix va cheltui 13,6 miliarde de dolari pe producția de filme, depășindu-și toți rivalii.
  • În Europa, analiștii estimează că investițiile în producțiile de televiziune vor fi mai reduse sau, în cel mai bun caz, vor rămâne la același nivel ca anul trecut.

Potrivit estimărilor făcute de compania Ampere Analysis pentru Financial Times, investiția companiei Netflix în filme și programe de televiziune va crește până la finalul anului 2020 cu 3 miliarde de dolari, ajungând la investiții totale de 13,6 miliarde de dolari, depășindu-și principalii rivali, Viacom-CBS, Disney și NBC-Universal.

În ciuda recesiunii economice și a întârzierilor de producție, 2020 este un an record pentru industria de film de la Hollywood, totalul cheltuielilor acestui an fiind estimat la 206 miliarde de dolari. „Din 2009 s-a înregistrat o creștere rapidă a conținutului. Această creștere s-a diminuat acum, dar ne așteptăm să se redreseze odată cu creșterea cheltuielilor din ce în ce mai mult pe platformele de streaming”, spune Daniel Gadher, analist la Ampere.

Netflix va ajunge acest an la investiții totale de 13,6 miliarde de dolari, mai mult decât toți rivalii săi. Viacom-CBS, care deține Nickelodeon și studioul Paramount, se așteaptă să cheltuiască în jur de 13,5 miliarde de dolari, Disney în jur de 11 miliarde de dolari și NBC-Universal aproape 9,5 miliarde de dolari, sume care nu includ și drepturile pentru competițiile sportive.

Recomandări

UCRAINA POATE LOVI RUSIA
ÎNCEPE G20 LA RIO
CINE A FOST BELA KAROLYI?
ȘTII UNDE AU ERUPT VULCANII?
UNDE FACI REVELIONUL?
FOODSERVICE FOR YOU

În Europa, din cauza scăderii bugetelor de publicitate, analiștii estimează că investițiile în producțiile de televiziune la canale precum Mediaset, ProSiebenSat. 1, RTL and ITV vor fi mai reduse sau, în cel mai bun caz, vor rămâne la același nivel ca anul trecut.

Se așteaptă ca BBC să aloce aproximativ 2,1 miliarde de dolari pentru conținutul de divertisment, ceea ce reprezintă în jur de 17% din suma cheltuită de Netflix la nivel mondial în acest sector, în timp ce ARD/ZDF din Germania va ajunge la investiții de 4,2 miliarde de dolari.

Finanțat în ultimii ani prin împrumuturi, Netflix are datorii pe termen lung de 15,3 miliarde de dolari.

Din totalul de 13,6 miliarde de dolari, Netflix investește în jur de 4,4 miliarde de dolari în conținut original, potrivit lui Amper. „Nu există nicio îndoială că Netflix are un avantaj semnificativ în ceea ce privește conținutul, iar la aceasta se adaugă capacitatea sa de a produce programe la nivel global”, a declarat Richard Greenfield, analist media la Lightshed Partners.