• Bumble și Match Group nu vor să te cuplezi – au nevoie ca tu să te întorci să faci upgrade la premium.
  • În timp ce marile companii de tehnologie se prezintă ca ajutând oamenii să găsească dragostea și fericirea, mulți dintre utilizatorii lor se aseamănă cu niște mașini.
  • Potrivit unui studiu din 2016, mai puțin de 10 % dintre potriviri sunt urmate de vreun contact.

Începând cu apariția aplicațiilor, întâlnirile au devenit mai ușor de gestionat prin intermediul unui swipe, iar acest lucru a fost subiectul a multor discuții despre modul în care tehnologia a revoluționat relațiile și abordarea în ceea ce privește flirtul.

Cele mai multe discuții se învârt în jurul acelorași argumente: aplicațiile reduc atracția la o formulă; se bazează pe judecăți superficiale și rapide; fac ca întâlnirile să fie considerate ca fiind de natură comercială. Cu toate acestea, un element al culturii aplicațiilor care poate fi uneori trecut cu vederea este faptul că aplicațiile sunt afaceri bazate pe profit, potrivit The Independent.

Companiile precum Bumble și Match Group nu vor să te cuplezi – au nevoie ca tu să te întorci în continuare pentru a da swipe, ,,super like” și, în disperare, să faci upgrade la premium.

Recomandări

TRUMP RISCĂ NOI SANCȚIUNI
TEMPERATURI RECORD ÎN INDIA
MENIU A LA GREC
ȘOȘOACĂ INTRĂ ÎN CURSA PENTRU PMB
AVEREA LUI MUSK CREȘTE
O LUNĂ DE SCHENGEN

Studiile au arătat că aplicațiile de dating creează dependență patologică. La numai doi ani de la lansare, Tinder a raportat că utilizatorul mediu se loga de 11 ori pe zi.

Antropologul cultural Natasha Dow Schüll, specializată în dependența de jocurile de noroc, a comparat designul aplicațiilor de dating cu cel al aparatelor de joc. Ceea ce face designul de glisare infinită este să te facă dependent de recompense aleatorii – nu de interacțiuni pozitive, ci de efectul de dopamină al obținerii unui meci.

Potrivit unui studiu din 2016, mai puțin de 10 % dintre potriviri sunt urmate de vreun contact. În schimb, utilizatorii aleg să continue să ,,joace jocul” .

Zoë din Londra și-a șters recent aplicațiile și a renunțat la întâlniri, deoarece crede că acestea fac oamenii să caute mereu ceva mai bun și să nu fie deschiși față de persoana din fața lor în acel moment.

Ea recunoaște că este vinovată pentru că găsește multe lucruri greu de înțeles pe profilurile altor persoane. Ea a ajuns la un punct în care nu se mai vedea frumoasă.

Sarah Kenchington din Edinburgh a decis să renunțe și ea la aplicațiile de întâlniri. Motivul ei a fost că nu mai putea suporta să vadă bărbați în diferite ipozstaze. ,,Dacă ar fi trebuit să trec pe lângă încă unul, aș fi pierdut complet dorința” , a declarat ea.

Însă, pe lângă acest aspect, Kenchington a renunțat la aplicații pentru că a simțit că acestea au transformat întâlnirile într-o activitate obositoare și plictisitoare.

În timp ce marile companii de tehnologie se prezintă ca niște mâini ajutătoare în căutarea iubirii și a fericirii, mulți dintre utilizatorii lor se aseamănă cu niște mașini.

Charlie Rosse spune că nu s-a simțit ca o ființă umană atunci când folosea aplicațiile. Întâlnirile te obligă să fii vulnerabil, spune ea, dar crede că este mult mai ușor să tratezi pe cineva rău atunci când este ,,o persoană fără chip în spatele unui ecran” .

Ea a constatat că acest lucru a creat o buclă de feedback negativ care a dus la închiderea ei emoțională. ,,Am devenit cu adevărat descurajată de cantitatea de cruzime și misoginism ocazional pe care o întâlneam” , explică Rosse, ,,ceea ce a afectat apoi modul în care vorbeam cu bărbații în viața reală, care ar fi putut fi parteneri mai potriviți dacă nu aș fi simțit nevoia să mă protejez cu bariere” .