• „De ce nu pot să dorm“, „de ce este important să mă spăl pe mâini“ și „coronavirus“ sunt cele mai căutate sintagme pe Google în acest an
  • 23 de căutări care s-au remarcat în motorul de căutare în acest an, la nivel global

„De ce nu pot să dorm“, „de ce este important să mă spăl pe mâini“ și „coronavirus“ sunt primele trei căutări care s-au remarcat în acest an pe Google, potrivit unei radiografii făcute de Agenția five elements digital.

În 2020 s-au remarcat câteva tendințe care au dominat interesele oamenilor, la nivel global, și ale românilor, la nivel local. Creșterea comerțului online s-a văzut și în creșterea interesului pentru servicii de livrare sau de comandă online. Conform cercetării five elements digital, anul acesta a fost dominat de subiectul crizei medicale, dar acest eveniment a generat și interese secundare, cum ar fi căutări pentru locuri de muncă, explicații despre șomajul tehnic, dar și despre vaccinul anti-COVID-19“, transmite five elements digital.

Top căutări Google, la nivel global, în acest an

1. De ce nu pot să dorm
2. De ce e important să mă spăl pe mâini
3. Covid / Coronavirus
4. De ce e Marte roșie
5. De ce e Luna roz
6. Parasite – filmul
7. NBA anulat
8. Tuns acasă / jocuri acasă / Carantină / ZOOM
9. De ce sunt obosit
10. De ce se închid școlile
11. Hârtie igienică
12. Kobe Bryant
13. Incendii Australia / De ce e cerul portocaliu
14. George Floyd / De ce protestează oamenii / Black Lives Matter / Jacob Blake / Breonna Taylor
15. Explozia din Beirut
16. Incendii California
17. Vaccin
18. De ce e empatia importantă
19. Ruth Bader Ginsburg
20. De ce e democrația importantă
21. Chadwick Boseman
22. Naomi Osaka câștigă US Open
23. De ce visează oamenii

Recomandări

SBF PRIMEȘTE 25 DE ANI DE ÎNCHISOARE
ZIUA FEMEILOR DIN MUZICĂ
MOLDOVA SE PREGĂTEȘTE DE ADERARE
GOSLING ÎȘI FACE COMPANIE DE PRODUCȚIE
ROTAȚIA PĂMÂNTULUI A ÎNCETINIT
JILL BIDEN A SCRIS O CARTE PENTRU COPII

În contextul carantinei din primavară și al restricțiilor, au explodat căutările despre rețete, diverse tutoriale și «cum să…?» (cum să tund, de exemplu) și alte activități ce pot fi întreprinse în casă. În ceea ce privește concediile, a fost un an atipic. Conform datelor obținute de five elements digital prin platforma Google Trends, se observă o explozie pe acest termen în a doua jumătate a lunii martie, ca urmare a primelor măsuri din starea de urgență. Totuși, se remarcă o scădere dramatică pe acest subiect, comparativ cu ultimii patru ani. În a doua jumătate a anului poate fi remarcat un interes în creștere pentru destinații exotice, cum ar fi Maldive, Zanzibar, dar nu lipsesc Egipt și Dubai“, anunță five elements digital.

De asemenea, interesul pentru școala online a atins un nivel record, iar sintagma își începe ascensiunea în căutări la 1 martie și rămâne sus tot anul, cu o scădere din cauze evidente pe timp de vară.

Independent de toate căutările contextuale, în 2020 sunt consemnate câteva tendințe care e de așteptat să se mențină cel puțin în următorul an. Aici e vorba de școala online, platforme de videoconferințe sau de colaborare și work from home, diverse rețete ușor de făcut acasă, dar și detalii despre comerțul online și din zona comerțului online“.