• Raza de acoperire a știrilor TV a scăzut treptat în ultimii ani, iar anul trecut a scăzut brusc de la 75% la 70%.
  • Un studiu anual realizat de Ofcom arată că 71% dintre adulți își găsesc acum știrile online.
  • Mai mult de jumătate (54%) dintre persoanele în vârstă de peste 55 de ani caută acum știri online.a

Principalul mod prin care oamenii își obțin știrile s-a schimbat, conform unui nou studiu realizat de Ofcom, scrie Sky News. Pentru prima dată după anii 1960, site-urile și aplicațiile online sunt acum mai populare decât știrile TV, conform studiului.

„Televiziunea a dominat obiceiurile de știri ale oamenilor încă din anii șaizeci și încă se bucură de o încredere foarte mare”, a declarat Yih-Choung Teh, directorul grupului de strategie și cercetare al Ofcom. „Dar suntem martorii unei schimbări generaționale către știrile online, care sunt adesea considerate mai puțin fiabile”.

Raza de acoperire a știrilor TV a scăzut treptat în ultimii ani, iar anul trecut a scăzut brusc de la 75% la 70%. În schimb, un studiu anual realizat de Ofcom arată că 71% dintre adulți își găsesc acum știrile online.

Recomandări

NOBEL PENTRU MEDICINĂ
UCRAINA LOVEȘTE CRIMEEA
ISRAEL LUPTĂ SĂ SUPRAVIEȚUIASCĂ
PRIMAR UCIS ÎN MEXIC
UN AN DE RĂZBOI, RESTUL ZILE
UN AN DE RĂZBOI, CÂTE ZILE

Mai mult de jumătate dintre adulții din Regatul Unit (52%) utilizează platformele de socializare precum Facebook, YouTube și Instagram pentru a accesa știri, în creștere de la 47% în 2023.

Online-ul dă știrile

Accesarea online este de departe cea mai populară modalitate prin care tinerii accesează știrile, dar și generațiile mai în vârstă adaugă treptat surse online ca sursă de știri.

Mai mult de jumătate (54%) dintre persoanele în vârstă de peste 55 de ani caută acum știri online, majoritatea navigând direct către site-uri de știri. Doar 28% accesează știrile prin intermediul rețelelor sociale.

În ciuda trecerii la știrile online, oamenii au în continuare mai multă încredere în televizor și radio. Aproximativ 69% dintre persoane au apreciat canalele TV ca fiind „demne de încredere”, față de 53% în ceea ce privește sursele online.

Ca răspuns la sondaj, Ofcom lansează acum „o revizuire a serviciilor publice media care contribuie la susținerea democrației și a dezbaterii publice din Regatul Unit”.

În prima fază a revizuirii se va analiza modul în care serviciile publice de radiodifuziune și televiziune au furnizat informații pentru publicul britanic, inclusiv modul în care știrile serviciilor publice sunt puse la dispoziția publicului.

A doua etapă va analiza opțiunile potențiale de modificare a reglementării sau a legislației pentru a sprijini în viitor serviciile publice de media.

Citește și