Google Maps introduce o funcție nouă. De ce utilizatorii din România nu pot beneficia de acest avantaj tehnologic

  • Șofatul și zborul cu avionul contribuie în mod semnificativ la emisiile de carbon și la schimbările climatice.
  • Google îi ajută pe utilizatori să ia decizii mai informate cu privire la modul în care călătoresc, arată CNN.
  • România are probleme cu traseele eco-friendly.

Google Maps va oferi utilizatorilor trasee eco-friendly. Pe lângă faptul că le va arăta șoferilor cel mai rapid mod de a ajunge la destinație, Google Maps va arăta acum traseul cel mai eficient din punct de vedere al consumului de combustibil. Însă România nu este, deocamdată, pregătită pentru traseele eco.

Pentru a oferi această nouă funcție, Google a încorporat date de la Laboratorul Național de Energie Regenerabilă al Departamentului de Energie al SUA, care estimează că rutele ecologice au potențialul de a preveni intrarea în atmosferă a peste un milion de tone de emisii de carbon pe an. Acest lucru este echivalentul eliminării a 200.000 de mașini de pe șosele, susține Google.


În aplicația Google Maps, cel mai ecologic traseu va fi afișat cu o frunză verde lângă el. Opțiunea de traseu va include informații despre durata călătoriei și despre cantitatea de combustibil pe care șoferul ar putea-o economisi.

Opțiuni pentru bicicliști

Nu este niciun secret că mersul pe bicicletă este o opțiune de călătorie mai ecologică decât mersul cu mașina, iar utilizarea indicațiilor de mers pe bicicletă în Hărți a crescut cu până la 98% în ultimul an, potrivit Google. Compania tehnologică se concentrează pe exploatarea bicicliștilor cu o nouă funcție numită „lite navigation”, care oferă bicicliștilor detalii importante despre rutele lor.

Această funcție este introdusă după ce Google a aflat de la bicicliștii care s-au săturat să urmărească indicațiile de pe telefoane. La urma urmei, bicicliștii au tendința de a-și ascunde telefoanele pentru cea mai mare parte a drumului.
Cu navigația lite, bicicliștii vor putea vedea detalii despre traseul lor fără a fi nevoie să țină ecranul deschis sau să activeze navigația pas cu pas.


Bicicliștii vor putea, de asemenea, să își urmărească progresul călătoriei, să vadă timpul estimat de sosire actualizat în timp real și să afle detalii despre altitudinea traseului lor.

România nu este atât de bine pregătită pentru această funcție. Câte piste de bicicletă sunt în țară

Un studiu realizat de Institutul de Cercetări Economice şi Sociale din Iași arată că atunci când vine vorba despre mersul cu bicicleta în România, graficul nu arată deloc îmbucurător. Doar 10% spuneau că merg cel puțin o dată pe zi, în timp ce 61% nu mergeau niciodată cu bicicleta.

Cei care au bicicletă au spus că cele mai mari dificultăți pe care le întâmpină când merg pe două roți sunt lipsa marcajelor speciale (77,4%), șoferii agresivi – 62,4%, obstacolele de pe pistă – 51,4%, starea necorespunzătoare a pistelor – 49,2%, mașinile parcate pe piste – 49,1%, dar și problemele în traversarea intersecțiilor – 45,8%.

Dacă alte țări din Europa au pistele pentru bicicletă trecute pe cartea lor de vizită, România fie nu are deloc, fie, acolo unde există, neregulile îi fac pe bicicliști să le ocolească.

Pista de pe Str. Buzești, București. Foto: Facebook

Piste de biciclete în România găsești mai mult în orașele mari. Totuși, problemele din țara noastră îi nemulțumește pe unii bicicliști și renunță să le mai utilizeze.

Trotinetele electrice s-au înmulțit în România și într-un fel este un lucru bun. Dar, tot legat de infrastructură, trotinetele electrice vor merge doar pe stradă sau pe pistele de biciclete, conform unei noi reglementări ale Codului Rutier. Accidentele din trafic provocate de trotinetele electrice s-au înmulțit și ele, acest lucru fiind un alt factor prin care oamenii ajung să circule fie cu mașina sau transportul public în comun.

În concluzie, România nu are infrastructura necesară pentru rute eco-friendly, iar această funcție nu prea va ajuta utilizatorii români să o folosească.