• Aproape 2 din 5 americani (38%) au achiziționat produse promovate pe rețelele de socializare în ultimul an.
  • 69% dintre utilizatorii americani de rețele sociale spun că au fost de-influențați, adică au ales să nu cumpere articole de pe rețelele de socializare.
  • 88% dintre utilizatorii rețelelor sociale din generația Z au fost de-influențați.

Pe măsură ce social media continuă să modeleze obiceiurile de cumpărare, influența celebrităților și a influencerilor din mediul online este întâmpinată cu un scepticism tot mai mare. Potrivit unui studiu realizat recent de către Harris Poll, o companie de analiză și cercetare, aproape 69% dintre utilizatorii americani de rețele sociale, declară că au fost „de-influențați”. Ceea ce înseamnă că au ales în mod intenționat să nu achiziționeze produse promovate pe social media. Principalul motiv al acestei decizii este lipsa de încredere în influenceri.

Majoritatea (88%) dintre utilizatorii rețelelor sociale din Generația Z spun că au fost de-influențați, iar motivul principal pentru aceasta este reprezentat de nivelurile nesănătoase de supraconsum pe care promovează produsele din rețelele sociale (38%). Acest lucru se adaugă și având în vedere că Gen Z și-a făcut un nume ca generație cea mai conștientă de mediu de până acum.

„Puterea influencerilor și a celebrităților nu o să dispară niciodată. Poate o să se diminueze puțin odată cu nivelul de educație. Influența acestora e legată direct de sărăcie și de nivelul de educație. Cu cât educația e mai joasă, cu atât influența lor e mai mare”, a explicat sociologul George Butunoiu, la Aleph News.

Recomandări

AJUTOR PENTRU SECRET SERVICE
UK SE PREGĂTEȘTE DE MPOX
PRIMUL TRANSPLANT HEPATIC
PUTIN MĂREȘTE ARMATA
CUTREMUR ÎN ROMÂNIA
BRAND SAU UNIFORMĂ?

Citește și