- Aproape 2 din 5 americani (38%) au achiziționat produse promovate pe rețelele de socializare în ultimul an.
- 69% dintre utilizatorii americani de rețele sociale spun că au fost de-influențați, adică au ales să nu cumpere articole de pe rețelele de socializare.
- 88% dintre utilizatorii rețelelor sociale din generația Z au fost de-influențați.
Pe măsură ce social media continuă să modeleze obiceiurile de cumpărare, influența celebrităților și a influencerilor din mediul online este întâmpinată cu un scepticism tot mai mare. Potrivit unui studiu realizat recent de către Harris Poll, o companie de analiză și cercetare, aproape 69% dintre utilizatorii americani de rețele sociale, declară că au fost „de-influențați”. Ceea ce înseamnă că au ales în mod intenționat să nu achiziționeze produse promovate pe social media. Principalul motiv al acestei decizii este lipsa de încredere în influenceri.
Majoritatea (88%) dintre utilizatorii rețelelor sociale din Generația Z spun că au fost de-influențați, iar motivul principal pentru aceasta este reprezentat de nivelurile nesănătoase de supraconsum pe care promovează produsele din rețelele sociale (38%). Acest lucru se adaugă și având în vedere că Gen Z și-a făcut un nume ca generație cea mai conștientă de mediu de până acum.
„Puterea influencerilor și a celebrităților nu o să dispară niciodată. Poate o să se diminueze puțin odată cu nivelul de educație. Influența acestora e legată direct de sărăcie și de nivelul de educație. Cu cât educația e mai joasă, cu atât influența lor e mai mare”, a explicat sociologul George Butunoiu, la Aleph News.