• Alina şi mama ei şi-au facut testul COVID la clinica MedLife, pentru a putea face o injecţie în coloană.
  • Tânăra este în scaun cu rotile şi a mers 600 de km până la Timişoara, dar rezultatul testului nu era gata.
  • Reprezentanţii MedLife dau vina pe numărul mare de solicitări care vin de la DSP şi de la cei care vor să călătorească în alte ţări.

Alina Borha este o tânără de 24 de ani din Vatra Dornei, imobilizată în scaun cu rotile, iar mamei ei îi este însoţitor. Fata trebuia să ajungă pe data de 15 la Spitalul Clinic CFR din Timişoara, unde urma să i se facă o injecţie în coloană.

Avea nevoie, însă, de testul COVID ca să poată intra în spital. Pe data de 10 a mers la o clinică din Vatra Dornei, împreună cu mama ei, iar acolo le-au fost prelevate probe.

Acestea au fost trimise la clinica MedLife din Bucureşti, iar rezultatul trebuia să ajungă pe data de 15, dimineaţa. Alina a mers 600 de km până la Timişoara, iar rezultatul testului… ia-l de unde nu-i.

Recomandări

CE VEZI ÎN ITALIA
CÂNȚI, DECI EȘTI BINE
AMENINȚĂRI DIN 2013
CANDIDATUL COALIȚIEI
UK STĂ RĂU LA ECONOMIE
UNDE SCHIEZI?

„Nicio explicație plauzibilă”

Tânăra spune că probele au ajuns abia pe data de 16 după-masă, fiind nevoită să mai aştepte încă o zi ca să poată face injecţia.

În aceeaşi situaţie a fost şi Alexandra, o tânără de 30 de ani, tot în scaun cu rotile, care locuieşte la 86 de km de Timişoara. Probele tinerei şi ale mamei acesteia au fost prelevate la clinica MedLife din Arad, pe data de 10 şi trebuiau să ajungă cel târziu în 14 dimineaţa.

Testul mamei a venit la timp, însă ea a fost nevoită să mai aştepte o zi, asta însemnând încă 172 de km de parcurs. Reprezentaţii MedLife spun că au prea multe cereri.

„Nu mi-au dat nicio explicaţie plauzibilă de ce au întârziat cu rezultatele. Sunt neserioşi. Dacă aveam rezultatele, nu aş mai fi aşteptat în faţa spitalului în Timişoara, nu aveam de tras atât ca persoană cu handicap. E bătaie de joc pentru cineva ca noi. Și noi cei în scaun cu rotile suntem oameni”, a mărturisit Alina Borha.

„A sunat cineva de la laborator pe medicul meu şi a întrebat ce s-a întâmplat? Putea fi copilul meu sau al dumneavoastră. Că nu ştim. Râdea la telefon şi spunea că nu ştie. Sunt 2 ore de stat în maşină, plus că a mai stat încă 5 în faţa spitalului. În cealaltă zi am mai stat alte 3”, spune Alexandra Paula.

Ce explicație au reprezentanții clinicii

„În contextul actual al pandemiei, al creşterii volumului de cereri venite din partea DSP, cât şi al schimbărilor legislative impuse de către autorităţile anumitor ţări, numărul solicitărilor de efectuare a testelor în unităţile MedLife a crescut considerabil.

Termenul eliberării rezultatelor s-a extins, depăşind în anumite cazuri 72 de ore. Ne cerem scuze tuturor pacienţilor pentru întârzierile care au loc zilele acestea”, a arătat declarația scrisă din partea clinicii MedLife.