A fost înregistrat al doilea deces survenit după vaccinarea anti-COVID-19. Cazurile, investigate de autoritățile române

Bătaie pe vaccinuri în Europa. Ce promisiuni de livrare avem de la producători Sursa Foto: Profimedia
  • Două decese survenite după vaccinare s-au înregistrat în România.
  • Un bărbat de 47 de ani din Târgu Jiu a murit la o zi după ce i-a fost administrată prima doză de ser AstraZeneca.
  • Al doilea caz este al unui bărbat de 45 de ani din Argeș care a ajuns la spital a doua zi după ce a primit prima doză de vaccin Pfizer.

Un al doilea caz de deces după vaccinarea împotriva COVID-19 a fost semnalat, joi, în țară. Este vorba despre cazul unui bărbat bărbat de 47 de ani din Târgu Jiu a murit la o zi după ce i-a fost administrată prima doză de ser Oxford/AstraZeneca. Acesta a ajuns la spital cu un posibil infarct miocardic.

Primul caz este al unui bărbat de 45 de ani din Argeș care a murit la o zi după ce i-a fost administrată prima doză de ser Pfizer. Potrivit autorităților, în ambele cazuri nu au fost semnalate probleme în timpul celor 15 minute de după administrarea vaccinului.

Legat de desecul bărbatului din județul Gorj, Comitetul Național de Coordonare a Activităților privind Vaccinarea împotriva COVID-19 (CNCAV) a precizat că bărbatul s-a prezentat la un centru de vaccinare din Bumbești-Jiu în 28 februarie, unde i s-a administrat prima doză de ser produs de compania Oxford/AstraZeneca.

A doua zi, pe 1 martie, în jurul orei 8.00, în timp ce se afla la serviciu, bărbatul a suferit un stop cardio-respirator, situație care a impus solicitarea unui echipaj de prim-ajutor de la Ambulanță.

Persoanei i s-au aplicat manevrele de resuscitare atât în ambulanță, cât și în unitatea de primiri urgențe a Spitalului Județean de Urgență (SJU) Târgu Jiu, iar în seara aceleași zile, în jurul orei 21.00, s-a declarat decesul pacientului. Investigațiile medicale efectuate în cadrul Secției Anestezie – Terapie Intensivă din SJU Târgu Jiu au evidențiat modificări caracteristice unui infarct miocardic acut întins”, a transmis CNCAV.