Alimentele care prelungesc bronzul. Recomandările medicului dermatolog și ale consultantului în nutriție

  • Afinele, zmeura și căpșunile protejează pielea în timpul expunerii la plajă
  • Bianca nu obișnuiește să mănânce pe plajă, indiferent cât stă la soare
  • Roșiile și morcovii au betacaroten și te ajută să menții bronzul mai mult timp
  • Nutriționistul recomandă să nu consumi produse prăjite și bogate în grăsimi

Ce mănânci atunci când mergi la plajă îți poate proteja pielea și te poate ajuta să obții un bronz uniform pe termen lung.

Alimentele bogate în vitamina C și E sunt aliați buni pentru plajă deoarece au proprietăți antioxidante și ajută la oprirea radicalilor liberi. În plus, Omega 3 ajută la protejarea pielii de daunele care pot fi cauzate de razele soarelui.

Dermatologul Rodica Olteanu îți spune ce alimente poți pune în geanta de plajă.

„V-aș recomanda să luați multe fructe și dintre acestea, afinele, fructele de pădure, zmeura, căpșunile, care conțin multă vitamina C și care este un antioxidant puternic. Îl puteți combina într-un iaurt, într-un smoothie, ca să puteți să-l păstrați mai multă vreme”, a precizat medicul.

Bianca Covaciu ar putea sta pe plajă de dimineață până seara. Chiar și așa, mâncarea nu face parte dintre lucrurile pe care le pune în geanta de plajă.

„De obicei, nu consum alimente pe plajă, nu mănânc, beau multe lichide și cam atât. Nu obișnuiesc să-mi iau alimente deoarece e caldură și îmi e frică să nu se strice”, povestește Bianca.

Medicul spune însă că hidratarea nu este suficientă la plajă

„Să nu amânăm mesele de prânz sau masa de seară sau să le suplinim doar cu o cafea. Acest tip de băutură este antioxidantă, dar cafeaua nu este recomandabilă datorită celorlalte efecte adverse pe care le are. În schimb, puteți să vă faceți felii foarte subțiri de morcovi, de castraveți pe care să le combinați cu gheață și să le consumați pe plajă foarte ușor ca și avocado”, a mai precizat medicul.

Nucile și semințele pot fi și ele un aliat puternic în protejarea pielea. Sunt bogate în Omega 3 și Omega 6 și sunt o alternativă sănătoasă la mâncarea pe care o oferă restaurantele din apropierea plajelor.

„Vitamina C este într-adevăr implicată în sinteza acestui colagen și sunt de evitat alimentele sau lucrurile care dăunează microcirculației, cum ar fi fumatul, de exemplu sau alimentele prăjite”, explică consultantul în nutriție Cristian Mărgărit.