Alimentele care te ajută să te bronzezi, recomandate de nutriționiști și dermatologi

  • Afinele, zmeura și căpșunile protejează pielea în timpul expunerii la plajă
  • Roșiile și morcovii au beta-caroten și te ajută să menții bronzul mai mult timp
  • Nutriționistul recomandă să nu consumi produse prăjite și bogate în grăsimi

Ce mănânci atunci când mergi la plajă îți poate proteja pielea și te poate ajuta să obții un bronz uniform pe termen lung. Alimentele bogate în vitamina C și E sunt aliați buni pentru plajă, deoarece au proprietăți antioxidante și ajută la oprirea radicalilor liberi.

În plus, omega 3 ajută la protejarea pielii de daunele care pot fi cauzate de razele soarelui. Dermatologul Rodica Olteanu îți spune ce alimente poți pune în geanta de plajă.

Rodica Olteanu, dermatolog: „V-aș recomanda să luați multe fructe și dintre acestea, afinele, fructele de pădure, zmeura, căpșunile, care conțin multă vitamina C care este un antioxidant puternic și pe care puteți să-l asimilați într-un iaurt, într-un smoothie, ca să puteți să-l păstrați mai multă vreme.”

Bianca ar putea sta pe plajă de dimineață până seara. Chiar și așa, mâncarea nu face parte dintre lucrurile
pe care le pune în geanta de plajă.

Bianca Covaciu: „De obicei nu consum alimente pe plajă, nu mănânc, beau multe lichide și cam atât. Nu obișnuiesc să-mi iau alimente deoarece e caldură și îmi e frică să nu se strice.”

Medicul spune însă că hidratarea nu este suficientă la plajă. Uite cum cum ai putea mânca sănătos și nutritiv
chiar și atunci când mergi să te bronzezi.

Rodica Olteanu, dermatolog: „Să nu amânăm mesele de prânz sau masa de seară sau să le suplinim doar cu o cafea. Cafeaua este antioxidant, dar cafeaua nu este recomandabilă datorită celorlalte efecte adverse pe care le are. În schimb, puteți să vă faceți felii foarte subțiri de morcovi, de castraveți care să le puneți cu gheață și să se pot consuma pe plaja foarte ușor ca și avocado.”

Nucile și semințele pot fi și ele un aliat puternic în protejarea pielea. Sunt bogate în omega 3 și omega 6 și sunt o alternativă sănătoasă la mâncarea pe care o oferă restaurantele din apropierea plajelor.

Cristian Mărgărit, consultant în nutriție: „Vitamina C este într-adevăr implicată în sinteza acestui colagen și sunt de evitat alimentele sau lucrurile care dăunează microcirculației, cum ar fi fumatul, de exemplu sau alimentele prăjite.”