Avertismentul unui medic: peste 40 de copii au murit în SUA după ce au luat medicamente pentru tuse

sirpo pentru tuse turnat intr-o lingurita Foto: Hepta
  • Medicul român Mihai Craiu îi avertizează pe părinţii care le dau copiilor mici medicamente pentru tuse şi răceală fără să consulte specialistul, deoarece se expun unor riscuri mari.
  • Peste 40 de decese au fost raportate, la copii mici, în SUA, ca urmare a utilizării excesive şi a supradozării, spune Craiu.

Sfaturile medicului Mihai Craiu au fost publicate pe pagina de Facebook Spitalul Virtual pentru Copii, în condiţiile în care pandemia îi afectează şi pe copii, iar sezonul răcelilor se apropie.

„Mulţi copii răcesc acum, când a scăzut semnificativ temperatura… Când ar trebui să ne impacientăm în faţa unui copil mic (cu vârstă sub 5 ani) care tuşeşte şi are febră? Aş reveni cu o mare rugăminte adresată părinţilor: nu mai administraţi „coktailuri” de siropuri antitusive şi antihistaminice copiilor care au răceli banale”, este mesajul medicului român.

Mihai Craiu citează statistici din SUA care arată că zeci de copii mici au murit după ce au luat cantităţi mari de medicamente.

„Semnalul trebuie tras, deoarece un sondaj recent, printre părinţii americani, arată că aproape jumătate din aceştia au dat copiilor lor CCM (cough and cold medication – medicamente pentru tuse şi răceală). Peste 40 de decese au fost raportate, la copii mici, în SUA, ca urmare a utilizării excesive şi a supradozării accidentale sau voluntare a acestor CCM”, mai anunţă Mihai Craiu.

Medicul Craiu mai spune că autorităţile americane interzic utilizarea CCM ca automedicaţie, în special la copiii cu vârstă sub 4 ani. Aceste medicamente sunt etichetate cu această avertizare, chiar de către producători, precizează medicul român.