Preţul unui test rapid antigen SARS-CoV-2, pentru autotestare, vândut online în România variază între 30 lei şi 68 lei, situându-se la un nivel comparabil cu preţurile practicate în mai multe ţări europene, arată o analiză a Consiliului Concurenţei.

„Testul antigen este cel mai nou tip de testare şi, în acest moment, este singurul test rapid care detectează virusul COVID-19. Acest test detectează antigeni, respectiv partea de virus pe care sistemul imunitar o recunoaşte. Testele rapide antigen SARS-CoV-2 pentru autotestare sunt introduse pe piaţă cu implicarea unui organism care evaluează conformitatea acestor produse. Persoanele fizice pot achiziţiona online truse (kit-uri) care conţin 2, 5, 20 sau 25 de teste rapide. Astfel, în funcţie de platforma online de pe care este achiziţionată, o trusă care conţine 2 teste rapide poate costa între 80 lei şi 136 lei, iar cea cu 5 teste între 158 lei şi 209 lei”, arată comunicatul oficial al Consiliului Concurenţei.

Potrivit sursei citate, preţurile truselor cu câte 20 de teste rapide pentru detectarea COVID 19 variază între 600 lei şi 1000 lei.

Recomandări

CÂND ADERĂ MOLDOVA LA UE
CILLIAN MURPHY DEVINE VEGAN
JILL BIDEN A SCRIS O CARTE PENTRU COPII
MESAJUL REGELUI CHARLES
BEYONCE LANSEAZĂ UN NOU ALBUM
FORȚA DE REACȚIE NATO POATE INTRA ÎN ROMÂNIA

„Testele rapide antigen SARS-CoV-2 se comercializează la preţuri similare şi în alte state europene. De exemplu, în Germania un kit cu 20 de teste costă între 170 euro (827,9 lei) şi 190 euro (925 lei), în Franţa între 132 euro (642,8 lei) şi 142 euro (691,54 lei), în Italia -224 euro (1090,8 lei), în Austria 115 euro (560 lei), în timp ce în Polonia costă 132 euro (642,8 lei). Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) recomandă utilizarea testelor antigenice rapide, în particular, atunci când testele RT-PCR sunt temporar indisponibile. De asemenea, OMS recomandă, folosirea testelor rapide care îndeplinesc anumite cerinţe: performanţă, respectiv sensibilitate > 80% şi specificitate > 97%. Cea mai mare parte a testelor antigenice rapide disponibile în prezent indică o sensibilitate mai mică în comparaţie cu testele RT-PCR”, adaugă Consiliul Concurenţei.

Analiza Consiliului Concurenţei reaminteşte că testele antigenice rapide pot conferi un avantaj semnificativ faţă de testele RT-PCR în ceea ce priveşte simplitatea echipamentului necesar, preţul şi rapiditatea obţinerii rezultatelor, nu este nevoie de personal calificat, ceea ce contribuie la atenuarea presiunii asupra sistemelor de sănătate.

„În ceea ce priveşte testele rapide pentru identificarea anticorpilor SARS-CoV-2, IgG/IgM, acestea pot fi achiziţionate de pe platformele online, preţul mediu fiind de 39,21 lei. Preţul unui kit care conţine 25 de teste variază între 401,6 lei si 1100 lei. Anticorpii IgG indică dacă o persoană a avut COVID-19 şi a dezvoltat anticorpi. Anticorpii IgG apar în organism mai târziu şi se menţin pe o perioadă mai lungă. Detectarea anticorpilor de tip IgM permite evidenţierea infecţiilor acute, dar ar trebui confirmate cu teste RT-PCR”, se menţionează în finalul comunicatului de presă.