Ce fel de banane sunt mai sănătoase: verzi, galbene sau maro. Ce reprezintă fiecare culoare

banane Foto: Hepta
  • Bananele sunt fructele preferate ale multor oameni.
  • Unii oameni preferă bananele ferme, ușor galbene, în timp ce alții le preferă pe cele cu pete maro.
  • Conținutul de nutrienți se schimbă drastic pe măsură ce banana trece prin diferite stadii, de la coaja verde la cea maro.

Bananele sunt fructele preferate ale multor oameni. Nu numai că sunt accesibile, dar sunt și foarte practice pentru a le lua la serviciu sau în deplasare, iar beneficiile pe care le oferă organismului nostru sunt nenumărate. Oricui îi plac bananele îi place să le mănânce în diferite stadii. Unii oameni preferă bananele ferme, ușor galbene, în timp ce alții le preferă pe cele cu pete maro.

Dar știați că conținutul de nutrienți se schimbă drastic pe măsură ce banana trece prin diferite stadii, de la coaja verde la cea maro?

În timp ce coaja lor este încă aproape complet verde, bananele au o mulțime de așa-numit amidon rezistent, care se comportă ca o fibră în corpul nostru. Acest tip de amidon reglează nivelul de zahăr din sânge, ceea ce poate avea un impact important în prevenirea diabetului, ajutând totodată la scăderea nivelului de colesterol.

În plus, consumul unei banane aproape verzi ne va face să ne simțim mai sătui decât celelalte, lucru care va avea un impact și asupra pierderii în greutate, deoarece nu vom mai fi nevoiți să consumăm multe alimente. Deoarece banana verde are un indice glicemic scăzut, este ideală și pentru diabetici.

Când o banană se îngălbenește, dar este încă fermă, în ea încep să se formeze antioxidanți, care ne protejează organismul împotriva multor boli. Unul dintre acești antioxidanți este dopamina, care reduce riscul de boli de inimă și de boli degenerative. Cu toate acestea, în ciuda opiniei populare, nutriționistul Adda Bjarnadottir avertizează că dopamina din banane nu este responsabilă pentru îmbunătățirea stării noastre de spirit. De fapt, dopamina din banane nu ajunge în celulele creierului, ci acționează doar ca un antioxidant.

Pe măsură ce banana devine mai coaptă și încep să apară pete maronii, conținutul de zahăr al acesteia crește dramatic. Deși acest tip de banană îi atrage pe mulți, în special pe cei care nu pot trăi fără dulciuri, această versiune de banană nu are atât de multe avantaje în comparație cu tipurile anterioare. Cu toate acestea, conține totuși o cantitate suficientă de antioxidanți și poate avea un impact semnificativ asupra imaginii generale a sistemului nostru imunitar.

Bananele, pe care mulți oameni le evită sau le folosesc doar în amestecurile lor preferate pentru prăjituri sau clătite cu doar trei ingrediente, sunt cu siguranță aproape în întregime banane maro. Chiar dacă sunt foarte dulci și conținutul lor nutritiv este deja la un nivel scăzut, ele conțin totuși o cantitate rezonabilă de potasiu, element care poate ajuta semnificativ în lupta împotriva osteoporozei, poate scădea tensiunea arterială ușor crescută și poate ajuta la combaterea durerilor menstruale. Deși bananele sunt în acest stadiu, sunt mai ușor de digerat, ceea ce le face ideale pentru persoanele cu tulburări digestive.