Ce știm despre cele cinci TIR-uri ATI pe care le deține România

  • România are cinci TIR-uri de ATI
  • Au ajuns în ţară în iunie anul trecut
  • La Timişoara, un TIR a avut probleme cu încălzirea şi cu fluctuaţiile de oxigen
  • Unitatea mobilă care a fost la Botoşani a avut infiltraţii de apă
  • Un astfel de TIR ne-a costat 264.930 de dolari
  • Firma care a asigurat ventilatoarele a fost înfiinţată de Sebastian Vlădescu
  • Fostul ministru de finanţe Vlădescu a fost anchetat pentru corupţie

„Vinovații trebuie să plătească”, dar „deocamdată nu știm motivul care a cauzat incendiul”, tot auzi în ultimul timp de la autorități. La fiecare tragedie. Cei dragi nu mai sunt în viață. Vrei dreptate. Vrei să nu se mai întâmple și altcuiva.

TIR-urile ATI nu aveau defecţiuni tehnice, precizează firma care asigură mentenanţa. Autoritățile încearcă să afle acum ce a dus la pierderea celor trei pacienți.

Ce știm până acum despre aceste TIR-uri?

România le-a cumpărat anul trecut de la o firmă din Turcia. Și am plătit pe o bucată nu mai puțin de 260.000 de dolari. Știm că un TIR are o capacitate de 12 paturi de ATI și trebuie conectate la curent, apă și o sursă de oxigen. Oxigenul a fost asigurat de compania Linde Gaz România. Compania oferă servicii pentru mai multe spitale de la noi.

Mentenanţa instalaţiilor de oxigen a fost asigurată de compania fostului ministru de finanţe, Sebastian Vlădescu, companie care a declarat că ventilatoarele nu au prezentat probleme tehnice şi funcţionau în parametrii normali.

Unitățile mobile de ATI au mai avut defecțiuni în trecut

Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă a dat explicaţii cu privire la defecțiunile pe care le-au avut aceste TIR-uri în trecut. A spus că o unitate mobilă a avut defecţiuni la climatizare, dar problema a fost rezolvată în Turcia de către producători. Iar un alt TIR a avut o problemă cu infiltrarea apei, din cauza averselor abundente, remediată şi aceasta. Dar nimic despre ce ar fi putut cauza incendiul.