Cireșele sau strugurii pot îngrășa. Lista fructelor „prietenoase cu silueta”, recomandată de dr. Mihaela Bilic

Mihaela Bilic
  • Fructele sunt o sursă importantă de energie și vitamine
  • Dacă ești la dietă, trebuie să știi că unele fructe îngrașă mai mult decât ai crede

Alexandra Bay, are 20 de ani, este studentă, și spune că încă de mică, părinții ei obișnuiau să-i dea fructe ca gustări. Așa că ea a rămas cu același obicei.

„Nu există zi să nu mănânc un măr, o banană sau vreun alt fruct. În general, îmi place să aleg fructe de sezon, vara iubesc cireșele și încerc să înlocuiesc gustările dintre mese cu fructe, în loc de alimente nesănătoase. Nu am simțit niciodată că acest lucru mi-ar afecta greutatea sau m-ar face să mă îngraș, ci din contră, îmi oferă putere și energie pentru zi”, povestește Alexandra.

Ele pot fi consumate după fiecare masă, în loc de desert. Însă nutriționistul Mihalea Bilic susține că nu ar trebui să mănânci mai mult de trei sau patru fructe pe zi.

„Fructoza se duce în ficat, ficatul este singurul organ care metabolizează fructoza și dacă consumăm prea multă fructoză, ficatul obosește, i se depășește capacitatea de metabolizare, iar fructoza se va transforma în grăsime de rezervă, va crește nivelul de trigliceride în sânge, astfel că va nu crește glicemia”, a afirmat Mihaela Bilic.

Fructele cu cel mai puțin zahăr

„Prietenii siluetei sunt căpșunele, caisele și piersicile, fără probleme, și bineînțeles, merele de vară. În schimb, la extrema cealaltă, sunt cireșele și apoi vor urma în ordine pepenii și strugurii, a mai spus nutriționistul.