Este sănătos să mănânci carnea de pui cu piele? Iată ce spun experții

pui Foto: Hepta
  • Dintre cărnurile de origine animală, cea de pui este fără îndoială, preferata lumii.
  • Este cea mai consumată carne la nivel mondial: Organizația Națiunilor Unite pentru Alimentație și Agricultură (FAO) estimează că în 2021 s-au consumat 133 de milioane de tone de carne albă la nivel mondial.
  • Așadar, este bine să mâncăm carnea de pui cu pielea pe ea sau ar trebui să îndepărtăm pielea înainte de consum?

Dintre cărnurile de origine animală, cea de pui este fără îndoială, preferata lumii.

Este cea mai consumată carne la nivel mondial: Organizația Națiunilor Unite pentru Alimentație și Agricultură (FAO) estimează că în 2021 s-au consumat 133 de milioane de tone de carne albă la nivel mondial.

În America Latină, a treia cea mai consumată regiune din lume, s-a consumat în medie 32,7 kilograme de pui pe persoană în 2019. Cifra a fost de 40,6 kilograme în Brazilia și de 40,4 kilograme în Argentina.

Consumul de carne de pui este popular deoarece este în general accesibil, are un conținut scăzut de grăsimi și se confruntă cu puține bariere culturale sau religioase.

În plus, este o carne bogată în proteine și o sursă importantă de vitamine și minerale. De asemenea, conține niveluri semnificative de grăsimi mononesaturate benefice, care pot contribui la sănătatea cardiovasculară.

Cu toate acestea, acest aliment popular pare să fie, de asemenea, înconjurat de îndoieli și convingeri false.

De exemplu, se știe că pielea de pui conține un nivel ridicat de grăsimi. Așadar, este bine să mâncăm carnea de pui cu pielea pe ea sau ar trebui să îndepărtăm pielea înainte de consum?

Pielea de pui are 32% grăsime, ceea ce înseamnă că la fiecare 100 g de piele pe care o mâncăm, 32 g sunt grăsimi”, a declarat pentru BBC Mundo María Dolores Fernández Pazos, nutriționist la Centro de Información Nutricional de la Carne de Pollo (CINCAP) din Argentina.

Dintre aceste grăsimi conținute în pielea de pui, două treimi sunt grăsimi nesaturate, așa-numitele grăsimi bune, care ajută la îmbunătățirea nivelului de colesterol din sânge, explică ea.

Iar o treime din grăsimi sunt grăsimi saturate, una dintre așa-numitele grăsimi nocive, care contribuie la creșterea nivelului de colesterol rău.

Acesta este același nivel de grăsime pe care îl conține carnea de pui. Prin urmare, spune expertul, dacă vom mânca puiul cu piele, vom crește aportul caloric al fiecărei porții cu aproximativ 50%”.

Astfel, de exemplu, dacă mâncăm un piept de 196 g fără piele, vom consuma 284 de calorii (conform datelor nutriționale ale Departamentului de Agricultură al SUA), 80% din calorii provenind din proteine și 20% din grăsimi.

Dar aceste cifre cresc dramatic dacă includem și pielea: pieptul va avea 386 de calorii, cu 50% din proteine și 50% din grăsimi.

De aceea, spune nutriționistul Dolores Fernández, cea mai sănătoasă și mai generală recomandare în rândul populației este de a îndepărta pielea înainte de a mânca, pentru a nu adăuga calorii sau grăsimi suplimentare la mâncare”.

În cazul persoanelor fără antecedente de boală, cu o greutate adecvată pentru înălțimea lor, active din punct de vedere fizic și cu o compoziție corporală adecvată, putem sugera să lăsăm pielea pe carnea de pui în timpul gătitului și să o îndepărtăm înainte de a o mânca, deoarece prezența pielii în timpul gătitului va ajuta carnea să se usuce mai puțin și să fie mai suculentă și mai gustoasă”, spune expertul.