Mai rău îți fac. Care sunt vitaminele pe care să nu le iei niciodată dimineața

VITAMINA D Sursa Foto: Profimedia
  • Contează când iei vitaminele? Administrarea vitaminelor la prima oră a dimineții, înainte de micul dejun, ar putea fi un lucru total nepotrivit, potrivit medicilor.
  • Administrarea de vitamine pe stomacul gol poate deranja frecvent tractul gastro-intestinal”, spune medicul gastroenterolog Christine Lee.
  • Mulți oameni se confruntă cu dureri de stomac, greață și chiar diaree.”

Contează când iei vitaminele? Administrarea vitaminelor la prima oră a dimineții, înainte de micul dejun, ar putea fi un lucru total nepotrivit, potrivit medicilor.

Administrarea de vitamine pe stomacul gol poate deranja frecvent tractul gastro-intestinal”, spune medicul gastroenterolog Christine Lee.

Mulți oameni se confruntă cu dureri de stomac, greață și chiar diaree.”

Care sunt vitaminele pe care să nu le iei niciodată dimineața:

Multivitamine

Multivitaminele trebuie luate cu alimente, recomandă medicii. Cel mai bun moment pentru a lua o multivitamină este cu mâncare, astfel încât orice grăsime să ajute la absorbție. Poți, de asemenea, să bei o băutură pe bază de apă”, spune Rodolfo Perez-Gallardo, MD. Dar dezavantajul este că organismul tău nu va absorbi vitaminele solubile în apă la fel de bine ca cele solubile în grăsimi.”

Vitaminele A, D, E și K

Vitaminele A, D, E și K sunt vitamine liposolubile și nu trebuie luate pe stomacul gol. Cel mai bun moment pentru a lua vitamina D și alte vitamine liposolubile este după ce ai mâncat alimente care conțin grăsimi”, recomandă Cleveland Clinic.

Magneziu

Magneziul este utilizat în mod obișnuit ca un ajutor pentru somn, așa că cel mai bine este să fie luat seara. Unul dintre efectele binecunoscute ale magneziului este acela că te poate face somnoros”, potrivit Kristen Yarker Dieticians Agency. Așadar, administrarea de magneziu înainte de culcare poate fi o decizie înțeleaptă. Dacă un supliment îți provoacă greață, cum ar fi multivitaminele prenatale, ia-l înainte de culcare, astfel încât să dormi prin orice efect secundar.”

Ia vitaminele după mâncare și exerciții fizice, nu înainte

Luarea vitaminelor cu alte alimente îmbunătățește capacitatea organismului de a le absorbi și scade riscul de a avea grețuri și stomacuri deranjante”, spune Dr. Lee, care recomandă evitarea vitaminelor înainte de antrenament. Se vor împrăștia în stomac și vor induce producția de acid gastric”.