- Capitala Rusiei a adoptat joi cele mai stricte măsuri de izolare legate de COVID-19 din ultimul an.
- Numărul deceselor şi al infecţiilor cauzate de pandemie au atins noi maxime.
- În tot acest timp, vaccinarea avansează lent, relatează Reuters.
Doar magazinele esenţiale, cum ar fi farmaciile şi supermarketurile, au voie să rămână deschise, iar şcolile şi grădiniţele de stat sunt închise, iar din 30 octombrie intervine o oprire a activităţilor economice, timp de o săptămână.
La fel ca Moscova, unele regiuni au decis să dea startul închiderilor parţiale de joi sau chiar mai devreme, în încercarea de a reduce numărul de infecţii.
Locuitorilor Moscovei li se permite să îşi părăsească locuinţele, spre deosebire de vara anului 2020, dar noile măsuri indică o îngrijorare crescândă în rândul oficialilor cu privire la numărul record de decese.
Joi, oficialii au raportat un record istoric de 1.159 de decese la nivel naţional COVID-19 în ultimele 24 de ore, în timp ce numărul de infecţii zilnice a depăşit pentru prima dată bariera de 40.000.
Mulţi ruşi au declarat că sunt reticenţi în a se vaccina şi au respins cele patru vaccinuri pe care Rusia le-a înregistrat, inclusiv cunoscutul Sputnik V.
Unii oameni spun că ezită din cauza neîncrederii în autorităţi, în timp ce alţii invocă preocupări legate de siguranţa vaccinurilor.
La 22 octombrie, datele oficiale arătau că 49,1 milioane de ruşi erau complet vaccinaţi. Populaţia totală, excluzând Crimeea anexată, este estimată oficial la aproximativ 144 de milioane de persoane.
Cotidianul Kommersant a relatat joi că Kremlinul ar intenţiona să relanseze campania de informare publică cu probleme privind importanţa vaccinării.
Noua campanie ar urma să acorde o mai mare atenţie celor peste 80 de regiuni ale Rusiei şi să aibă un ton mai puţin agresiv şi negativ.
Campania existentă a evidenţiat adesea riscul de moarte pentru ruşii care refuză să se vaccineze, mai degrabă decât să facă legătura între vaccinare şi libertatea de a fi scutiţi de restricţii.
Cu toate acestea, Kremlinul a negat că intenţionează să relanseze campania publicitară, dar a declarat că strategia este ajustată în mod constant.