- Președintele F1 a subliniat că integrarea unui brand american precum GM/Cadillac va aduce valoare și interes suplimentar sportului.
- GM și TWG vor plăti o taxă anti-diluare de 450 de milioane de dolari pentru a asigura intrarea.
- Echipa Cadillac va folosi inițial un motor de la un furnizor existent, cel mai probabil Ferrari.
Gigantul auto american General Motors a ajuns la un acord pentru a intra în Formula 1 în 2026 cu marca sa, Cadillac, potrivit BBC.
Un comunicat a spus că GM și partenerul său, grupul american TWG Global, s-au angajat să numească o nouă echipă după marca de lux Cadillac a GM și să-și construiască propriul motor „mai târziu”. F1 a spus că procesul de aplicare va „înainta”.
Greg Maffei, președinte și director executiv al deținătorului drepturilor comerciale de F1 Liberty Media, a declarat: „Prin planurile de creștere continuă ale Formula 1 în SUA, am crezut întotdeauna că primirea unui brand impresionant din SUA precum GM/Cadillac în grilă și GM ca un viitorul furnizor de unități de alimentare ar putea aduce valoare și interes suplimentar pentru sport. Suntem încântați să mergem mai departe cu procesul de aplicare pentru ca echipa GM/Cadillac să intre în campionat în 2026.”
Surse principale din F1 au declarat că GM și TWG vor plăti o taxă anti-diluare de 450 de milioane de dolari pentru a asigura intrarea. Aceasta va fi împărțită între cele 10 echipe existente, drept compensație pentru pierderea lor în bani, ca urmare a veniturilor F1 împărțite acum în 11 moduri, în loc de 10. Echipele primesc între ele în jur de 63% din veniturile F1.
Echipa Cadillac va trebui să cumpere un motor de client de la un furnizor existent pentru a acoperi golul înainte ca propriul motor să fie terminat, ceea ce nu se preconizează a fi înainte de 2028. Discuțiile nu au fost finalizate, dar favoritul momentan este Ferrari. Noua intrare Cadillac este o revizuire a ofertei Andretti care a fost respinsă de F1 în ianuarie.
F1 se confruntă cu o anchetă din partea Departamentului de Justiție al SUA cu privire la decizia sa de a respinge intrarea inițială a lui Andretti. Tatăl lui Michael, Mario Andretti, campionul mondial de Formula 1 din 1978, urmează să fie implicat în calitate de consilier.
Marca de mașini sport Alpine, deținută de Renault, va rămâne în F1, dar își abandonează programul de construire a motoarelor, iar echipa sa va folosi motoarele clienților Mercedes din 2026.