• Un nou studiu, publicat în revista Planetary Science Journal din iulie, a raportat că astronauții ar putea folosi, într-o zi, solul de pe asteroizi pentru a crește culturi.
  • În experimentul său, astroecologul Fieber-Beyer a cumpărat un material care imita compoziția rocilor spațiale și l-a oferit studentului său Steven Russell, spunându-i: „În regulă, crește-mi niște plante”.
  • Oamenii de ştiinţă au cultivat, pentru prima dată, plante de pe Pământ în câteva grame de sol lunar, transportat cu decenii în urmă de astronauţii programului Apollo.

Un nou studiu, publicat în revista Planetary Science Journal din iulie, a raportat că astronauții ar putea folosi, într-o zi, solul de pe asteroizi pentru a crește culturi, potrivit Science News.

Cercetarea s-a concentrat pe „condritele carbonate, un tip de meteorit cunoscut ca fiind bogat în surse volatile, în special apă”, spune astroecologul Sherry Fieber-Beyer de la Universitatea Dakota de Nord din Grand Forks.

Aceste tipuri de meteoriți au, în general, o crustă de fuziune gri închis sau neagră și un interior gri mai deschis și sunt bogați în azot, potasiu și fosfor, o serie de nutrienți cheie pentru agricultură.

În experimentul său, Fieber-Beyer a cumpărat un material care imita compoziția rocilor spațiale și l-a oferit studentului său Steven Russell, spunându-i: „În regulă, crește-mi niște plante”.

Russell, acum astrobiolog la Universitatea Wisconsin-Madison, a ales semințele și le-a luat cu el la bordul Stației Spațiale Internaționale. Împreună cu Fieber-Beyer și colega lor Kathryn Yurkonis, tot de la Universitatea din Dakota de Nord, au comparat, apoi, modul în care plantele au crescut în solul fals al asteroidului, doar în mușchi de turbă, un depozit organic din resturi vegetale incomplet descompuse.

Mușchiul de turbă menține solul liber și îmbunătățește retenția apei. În toate amestecurile cu mușchi de turbă, plantele au crescut. Cu toate acestea, de unul singur, solul fals de asteroid s-a compactat și nu a putut reține apa, astfel că plantele nu au putut crește.

Astfel, Fieber-Beyer și-a propus să îmbunătățească creșterea plantelor în solul de asteroid, prin cultivarea semințelor de veac păros. Acestea oferă o serie de beneficii, prevenind scurgerea și eroziunea și adaugă materie organică și nutrienți importanți solului. De asemenea, culturile de acoperire, cum ar fi vețiga păroasă, atrag insecte benefice în grădină. Acest lucru ar permite ca solul să nu se compacteze.

În plus, semințele cântăresc mult mai puțin decât mușchiul de turbă, ceea ce le face mai ușor de transportat în spațiu pentru a ajuta la orice încercare viitoare de agricultură.

Oamenii de știință au cultivat anterior culturi în solul lunar

Oamenii de ştiinţă au cultivat, pentru prima dată, plante de pe Pământ în câteva grame de sol lunar, transportat cu decenii în urmă de astronauţii programului Apollo, relatează Le Figaro, citată de Știrile TVR.

Acest succes alimentează speranţa că într-o zi ar putea fi posibilă creşterea plantelor direct pe Lună. Acest lucru ar salva viitorii exploratori de costisitoare încărcături la bordul rachetelor lor, pentru misiuni mai lungi, o arată o altă lucrare a unor cercetători de la Universitatea din Florida, publicată joi în revista Communications Biology.

Ulterior, s-a descoperit că plantele lunare cresc mai lent şi au rădăcini mici. După 20 de zile, oamenii de ştiinţă le-au recoltat şi le-au studiat ADN-ul.

Aceștia au descoperit că plantele crescute în solul de pe Lună au răspuns în acelaşi mod ca la un mediu ostil, cum ar fi atunci când un sol are prea multă sare sau metale grele.