• Patru oameni au cărat fosila pe faleză.
  • Aceasta datează din perioada Carboniferă, adică în urmă cu 326 de milioane de ani.
  • Greutatea acesteia este de 50 de kilograme.

O fosilă a unui miriapod gigantic găsită pe o plajă din nordul Angliei a dezvăluit „cea mai mare insectă care a trăit vreodată”, spun paleontologii. Fosila a fost descoperită în ianuarie 2018 într-o bucată de gresie care a căzut de pe o stâncă pe plaja din Howick Bay, în Northumberland. Stânca s-a crăpat, dezvăluind fosila.

„A fost o descoperire complet întâmplătoare”, a declarat Neil Davies, lector de geologie sedimentară la departamentul de științe ale pământului de la Universitatea din Cambridge. Acesta a precizat că fosila a fost observată de un fost student doctorand.

Fosila datează din perioada Carboniferă

A fost o descoperire incredibil de interesantă, dar fosila este atât de mare încât a fost nevoie de patru dintre noi pentru a o căra pe faleză”, a declarat Davies într-o declarație de presă. Rămășițele fosilizate ale creaturii, numită Arthropleura, datează din perioada Carboniferă, în urmă cu aproximativ 326 de milioane de ani. Asta înseamnă cu peste 100 de milioane de ani înainte de apariția dinozaurilor. Se estimează că această creatură avea o lățime de 55 de centimetri și o lungime de până la 2,63 metri, cântărind 50 de kilograme.

ONU DECIDE DACĂ RECUNOAȘTE SAU NU AUTORITATEA PALESTINIANĂ
CE SECRETE ASCUNDE CHINA
CUM ÎNGRIJEȘTI MEDIUL ÎNCONJURĂTOR
FRANCEZII SUNT PESIMIȘTII EUROPEI

Acest lucru ar face-o cea mai mare nevertebrată cunoscută din toate timpurile – mai mare decât scorpionii de mare antici care au deținut anterior acest titlu, se arată în declarație. „Aceasta este cu siguranță cea mai mare insectă care a trăit vreodată”, a confirmat Davies prin e-mail.

Este a treia fosilă Arthropleura descoperită. Celelalte două au fost găsite în Germania și erau mult mai mici decât noul specimen. Cercetătorii cred că scheletul fosilizat a fost probabil un segment de exoschelet mutat care s-a umplut de nisip, conservându-l. „Găsirea acestor fosile de miriapode uriașe este rară deoarece, odată ce au murit, corpurile lor tind să se dezarticuleze (să se separe la articulații), așa că este probabil ca fosila să fie o carapace mutată pe care animalul a pierdut-o pe măsură ce creștea”, a declarat Davies.