• Descoperită în Antarctica, „Strawberry” este o nouă specie marină unică, o stea cu pene cu 20 de „brațe” distincte, care măsoară aproximativ 20 de centimetri lungime.
  • Cercetătorii au investigat această specie și au observat asemănarea nodurilor de pe „brațe” cu căpșunele.
  • Specia nou descoperită, Promachocrinus fragarius, face parte din clasa Crinoidea.

Oamenii de știință au descoperit o nouă creatură marină, pe care au denumit-o „Strawberry”, scrie Business Insider.

Ce este „Strawberry”?

„Strawberry” este o creatură marină unică din Antarctica, cu 20 de „brațe” distincte. Aceasta poate ajunge la o lungime totală de până la 20 de centimetri, conform declarațiilor profesorului de biologie marină Greg Rouse de la Universitatea din California, San Diego.

Rouse, împreună cu cercetătorii Emily McLaughlin și Nerid Wilson, au colaborat la realizarea unui studiu detaliat asupra acestei noi specii.

O FURTUNĂ SOLARĂ AMENINȚĂ PĂMÂNTUL
ATENȚIE, CIP DEFECT
JUMĂTATE TU, JUMĂTATE EU
ISRAELUL EXTINDE OPERAȚIUNEA ÎN RAFAH
CIOLACU IA MĂSURI ANTI-SHRINKFLAȚIE
ÎNCEPE CAMPANIA ELECTORALĂ

Asemănarea creaturii cu o căpșună

Aspectul straniu al acestei creaturi marine nu pare să aibă nicio asemănare cu o căpșună la prima vedere. Cu toate acestea, când privești mai atent corpul său, un mic nod situat în vârful fiecăruia dintre brațele sale, poți observa o asemănare surprinzătoare în ceea ce privește dimensiunea și forma cu acest fruct.

Umflăturile circulare de pe corpul stelei reprezintă locurile unde ar fi trebuit să se găsească cirrii, acestea fiind corzi mai mici, asemănătoare tentaculelor, care se extind de la baza stelei. Cu toate acestea, acești cirri au fost îndepărtați pentru a dezvălui punctele de atașare, a explicat Rouse.

„Am eliminat o serie de cirri pentru a putea observa zonele de atașare, iar acesta este motivul pentru care aspectul este asemănător cu o căpșună”, a precizat el.

El a mai adăugat că acești cirrii dispun de mici gheare la capete, utilizate pentru a se fixa de substratul de pe fundul mării.

În ceea ce privește brațele cunoscute sub numele de „brațe de pene”, acestea sunt porțiunile mai lungi și asemănătoare unor pene ale stelei din Antarctica.

Specia Promachocrinus fragarius

Denumirea oficială a speciei nou descoperite este Promachocrinus fragarius. Aceasta face parte din clasa Crinoidea, care include diverse specii precum stelele și aricii de mare.

Termenul „fragarius” derivă din cuvântul latin „fragum”, care înseamnă „căpșune”.