• Cercetătorii de la Universitatea din Sydney au descoperit că există un imens „cimitir de stele” în jurul galaxiei noastre.
  • Galaxia noastră este înconjurată de o „LUME SUBTERANĂ GALACTICĂ”. Oamenii de știință cercetează acest fenomen.
  • Simulând meticulos durata de viață a stelelor Quondam, cercetătorii au reușit să prevadă unde au ajuns rămășițele lor.

Cercetătorii de la Universitatea din Sydney au descoperit că există un imens „cimitir de stele” în jurul galaxiei noastre. Publicându-și studiul în Monthly Notices of the Royal Astronomical Society, cercetătorii l-au numit pe bună dreptate „lumea subterană galactică”.

„Înălțimea” lumii subterane galactice este de peste trei ori mai mare decât cea a Căii Lactee însăși”, a declarat autorul principal David Sweeney, doctorand la Institutul de Astronomie din Sydney. „Și un procent uimitor de 30% dintre obiecte au fost complet ejectate din galaxie.”

Atât găurile negre, cât și stelele neutronice se formează în urma unei supernove. Aceasta este o explozie apocaliptică formată prin prăbușirea unor stele masive. Puternica explozie aruncă aceste rămășițe stelare în regiunile întunecate ale spațiului, unde se dovedesc evazive pentru astronomi. Dar, simulând meticulos durata de viață a stelelor Quondam, cercetătorii au reușit să prevadă unde au ajuns rămășițele lor.

CÂND ADERĂ MOLDOVA LA UE
CUM ÎNVINGE EUROPA CRIZA ENERGETICĂ
PRĂBUȘIREA PODULUI DIN BALTIMORE
CILLIAN MURPHY DEVINE VEGAN
GOSLING ÎȘI FACE COMPANIE DE PRODUCȚIE

„Exploziile de supernove sunt asimetrice, iar resturile sunt ejectate cu o viteză mare – până la milioane de kilometri pe oră – și, mai rău, acest lucru se întâmplă într-o direcție necunoscută și aleatorie pentru fiecare obiect”, au declarat cercetătorii.

Cu toate acestea, se pare că, destul de des, resturile sunt ejectate în afara galaxiei noastre, formând regiuni cu stele moarte în jurul lor.