• O gripă este o neplăcere sezonieră pentru nenumărate persoane, dar cercetătorii de la UC Riverside ar putea schimba în curând toate acestea.
  • Suntem în sfârșit pe punctul de a scăpa lumea de gripă? S-ar putea să sune prea frumos pentru a fi adevărat, dar autorii studiului raportează descoperirea unei noi modalități de a bloca virusul gripal.
  • Deși gripa este mai degrabă un inconvenient decât o boală care pune în pericol viața multora, aceasta ucide totuși mii de oameni anual.

O gripă este o neplăcere sezonieră pentru nenumărate persoane, dar cercetătorii de la UC Riverside ar putea schimba în curând toate acestea. Suntem în sfârșit pe punctul de a scăpa lumea de gripă? S-ar putea să sune prea frumos pentru a fi adevărat, dar autorii studiului raportează descoperirea unei noi modalități de a bloca accesul unei tulpini specifice a virusului gripal la proteina umană de care are nevoie pentru a se replica în celulele noastre, scrie Studyfinds.

Deși aceste descoperiri sunt doar la început, cercetătorii speră că descoperirea lor va duce într-o zi la tratamente foarte eficiente împotriva gripei. În plus, această lucrare se poate dovedi relevantă și în lupta împotriva COVID-19.

Deși gripa este mai degrabă un inconvenient decât o boală care pune în pericol viața multora, aceasta ucide totuși mii de oameni anual – în special pacienți foarte tineri sau foarte bătrâni. CDC estimează că gripa este responsabilă undeva între 12.000 și 50.000 de decese americane anual.

FICO ÎȘI REVINE DUPĂ ATAC
URSULA INVESTIGHEAZĂ DIN NOU META
ÎN CHINA ÎȚI IEI LIBER DACĂ EȘTI TRIST
CE FACEM CU SISTEMUL PATRIOT
CORVINUL A CÂȘTIGAT CUPA ROMÂNIEI
PROBLEME ÎN PARADIS?

Actualele vaccinuri antigripale – care funcționează prin „învățarea” sistemului imunitar al organismului cum să recunoască și să atace gripa – nu sunt universal eficiente. În prezent, știința medicală nu înțelege pe deplin de ce se întâmplă acest lucru. Mulți oameni de știință teoretizează că ineficiența vaccinului antigripal este probabil rezultatul complexității sistemului imunitar și al mutațiilor virale.

Noua metodă nu se bazează pe sistemul imunitar pentru a opri gripa

Singurul mod în care virusul gripal poate îmbolnăvi oamenii este prin infectarea și pătrunderea în celulele noastre. De acolo, acesta continuă să se reproducă și să infecteze mai multe celule. Este important faptul că Jiayu Liao, profesor asociat de bioinginerie la UC Riverside, a descoperit anterior că cele două varietăți cele mai comune ale gripei (gripa A, gripa B) au nevoie de o proteină umană unică pentru a reuși să prolifereze cu succes în celulele umane.

Acest ultim studiu se bazează pe această descoperire. Autorii studiului au descoperit că, prin blocarea acestei proteine necesare, pot opri replicarea virusului gripei B. Fără această proteină, virusul gripal este total incapabil să se amplifice în interiorul celulelor.

Acum, virusul gripei B folosește în mod specific un proces celular uman numit SUMOylation pentru a modifica o genă numită M1. Gena M1 îndeplinește mai multe roluri în ciclul de viață al virusului gripal. SUMOilarea are loc, de obicei, atunci când proteinele mici modificatoare asemănătoare ubiquitinei (SUMO) se atașează și se detașează de alte proteine. Aceste acțiuni le modifică activitățile și funcțiile biochimice.

Cele mai recente experimente ale lui Liao arată că un inhibitor al SUMOilării numit STE025 poate bloca complet replicarea virusului gripal B. Atunci când cercetătorii au tratat virusul gripal B cu inhibitorul SUMOyaltion, acesta a dus la o lipsă de SUMOylation pe proteina M1. Cu alte cuvinte, virusul nu s-a putut replica în celulele umane.

Ce se întâmplă cu cealaltă varietate comună de gripă?
Gripa A are, de asemenea, proteine SUMOilate, ceea ce înseamnă că ar putea fi la fel de sensibilă la inhibitorul SUMOyaltion.

În concluzie, autorii studiului adaugă că sunt necesare mai multe cercetări pentru a înțelege mai bine dependența gripei B de SUMOilare. Cu toate acestea, descoperirea că STE025 oprește SUMOilarea și previne replicarea virusului gripal este un pas important spre eradicarea gripei.