• Insectele ar putea fi cheia pentru detectarea cancerului, deoarece lăcustele nu numai că pot „adulmeca” celulele canceroase, dar ar putea face distincția între diferite linii de celule canceroase.
  • Lăcustele „miros” cancerul – o descoperire majoră pentru a face din cancer o „boală tratabilă”.
  • Cercetătorii au decis să încerce să folosească lăcustele pentru a detecta celulele canceroase, deoarece acestea au fost folosite de oamenii de știință timp de zeci de ani în experimente similare.

Lăcustele ar putea fi folosite pentru a detecta cancerul în stadiul său incipient, au dezvăluit oamenii de știință.

Insectele miros diferențele dintre celulele sănătoase și cele canceroase, ceea ce deschide ușa către noi modalități de depistare a bolii la oameni.

Creierul lor trimite diferiți senzori chimici atunci când simt mirosul celulelor canceroase, pe care cercetătorii ar putea să îi folosească pentru a crea noi aparate de detectare.

MACRON CERE ARMĂ NUCLEARĂ PENTRU UE
CE FACEM CU POLUAREA?
CHINA AVERTIZEAZĂ SUA
BANII PENTRU UCRAINA RĂMÂN ÎN SUA
NO MORE EMMA?
SORANA MERGE ÎN TURUL 3 LA MADRID OPEN

Tot ce ar fi necesar pentru aceste aparate ar fi o mostră din respirația pacienților, care trece printr-un mic dispozitiv care imită simțul olfactiv al lăcustelor.

Profesorul asistent de inginerie biomedicală de la Michigan State University, Debajit Saha, a declarat: „Teoretic, ai putea respira printr-un dispozitiv, iar acesta ar fi capabil să detecteze și să diferențieze mai multe tipuri de cancer și chiar în ce stadiu se află boala”.

Oamenii de știință lucrează la dispozitive similare de peste 15 ani, a adăugat el, dar până acum nu au reușit să obțină rezultate.

Dacă ar reuși, ar putea avea un impact uriaș asupra ratelor de supraviețuire a cancerului în întreaga lume, prin accelerarea timpilor de detectare.

Acest lucru a însemnat că știau cum funcționează creierul lăcustelor, ceea ce a accelerat experimentul.

Aceștia au descoperit că creierul lăcustelor a detectat diferitele „mirosuri” chimice din celulele canceroase, în comparație cu celulele sănătoase.

Nu numai că insectele puteau să detecteze cancerul, dar au observat și linii de cancer diferite una de cealaltă.

Oamenii de știință intenționează să folosească descoperirile pentru a crea un dispozitiv portabil de detectare.

Medicii ar putea cere pacienților să respire în dispozitiv, oferind astfel prima linie de apărare împotriva bolii.

Profesorul Christopher Contag, de la Institutul de Știință și Inginerie Cantitativă a Sănătății, a declarat: „Depistarea timpurie este atât de importantă și ar trebui să folosim orice instrument posibil pentru a ajunge acolo, fie că este proiectat, fie că ne este oferit de milioane de ani de selecție naturală.

„Dacă vom reuși, cancerul va fi o boală tratabilă.”