• Niciodată până acum nu am mai privit atât de aproape sursa de lumină a sistemului nostru solar.
  • Informațiile obținute din această nouă perspectivă îi vor ajuta pe oamenii de știință să prezică și să se pregătească pentru furtunile solare.
  • Cromosfera Soarelui, care se află sub coroană, este de obicei invizibilă și poate fi văzută doar în timpul unei eclipse totale de soare, când creează o margine roșie în jurul stelei înnegrite.

Un nou portret realizat de cel mai puternic telescop solar din lume a surprins imaginea Soarelui în detalii rafinate.De aproape de steaua gigantică, la o rezoluție de doar 18 kilometri, stratul mijlociu al atmosferei Soarelui, cunoscut sub numele de cromosferă, arată aproape ca un covor de păr.

În imaginea realizată de telescop pot fi observate fire strălucitoare de plasmă înflăcărată, care curg în coroană dintr-un fel de model de pori în formă de fagure de miere. Aceste picături sunt cunoscute sub numele de granule, iar fiecare dintre ele are o lățime de aproximativ 1.600 de kilometri. Fiecare dintre aceste portrete are o lățime de aproximativ 82.500 de kilometri, ceea ce reprezintă doar un procent de o singură cifră din diametrul total al Soarelui.

Cromosfera Soarelui, care se află sub coroană, este de obicei invizibilă și poate fi văzută doar în timpul unei eclipse totale de soare, când creează o margine roșie în jurul stelei înnegrite. Noua tehnologie a schimbat această situație. Niciodată până acum nu am mai privit atât de aproape sursa de lumină a sistemului nostru solar. Telescopul Inouye este capabil să vadă caracteristici din cromosfera Soarelui la fel de mici ca insula Manhattan.

BANII PENTRU UCRAINA RĂMÂN ÎN SUA
CE FACEM CU POLUAREA?
ECONOMIA AMERICANĂ ÎNCETINEȘTE
CIOLACU ÎNCHEIE DISCUȚIILE CU PIEDONE
VENEȚIENII IES ÎN STRADĂ
CHINA AVERTIZEAZĂ SUA

Anul trecut, când telescopul aproape finalizat și-a publicat primele imagini, fizicianul solar Jeff Kunh l-a numit cel mai mare salt în capacitatea umanității de a studia Soarele de pe vremea lui Galileo. Acum, astronomul și cercetătorul telescopului spațial Matt Mountain, președintele Asociației Universităților pentru Cercetare în Astronomie (AURA), spune că am tăiat panglica unei noi ere a fizicii solare.

Informațiile obținute din această nouă perspectivă îi vor ajuta pe oamenii de știință să prezică și să se pregătească pentru furtunile solare, care pot trimite un tsunami de plasmă fierbinte și magnetism din coroana Soarelui până pe Pământ, putând provoca pene de curent la nivel mondial și întreruperi ale internetului timp de luni de zile.