• Pandemia de COVID-19 ne-a lăsat lecții importante în gestionarea crizelor sanitare.
  • Oamenii de știință din California au dezvoltat un test rapid care poate detecta tulpina de coronavirus în doar câteva ore.
  • Testul a fost probat în cazul a 4.000 de pacienți infectați cu COVID-19 și a putut detecta tulpina la 96% dintre ele.

Pandemia de COVID-19 ne-a lăsat lecții importante în gestionarea crizelor sanitare. Oamenii de știință din California au dezvoltat un test rapid care poate detecta tulpina de coronavirus în doar câteva ore.

Testul a fost probat în cazul a 4.000 de pacienți infectați cu COVID-19 și a putut detecta tulpina la 96% dintre ele. Unul dintre autorii studiului explică importanța unui astfel de test.

O variantă este o combinație de mai multe mutații într-un singur virus. Sunt schimbări mici care de obicei nu sunt detectate cu teste PCR. Dacă ne imaginăm că fiecare literă de ADN este un cuvânt dintr-o carte, citim întregul capitol pentru a vedea dacă există vreo greșeală de ortografie și pentru a vedea dacă există ceva nou sau diferit care nu a fost în versiunile anterioare, a spus Jeffrey Sorelle, profesor asistent de patologie.

Cercetătorii spun că dezvoltarea acestui test poate constitui baza și pentru viitoare descoperiri și tehnologii din domeniul medical.

Ceea ce învățăm astăzi ne va ajuta să ne pregătim pentru următoarea pandemie. Este posibil să se întâmple, nu știm ce va fi, dar acum avem infrastructura prin care să aflăm cum putem dezvolta un test, cum să dăm înapoi rezultatele pacienților și cum putem urmări orice modificare a testului respectiv la nivel molecular în timp, mai adaugă Jeffrey Sorelle.

POLONIA ARESTEAZĂ UN SUSPECT ÎN CAZUL ATACULUI LUI ZELENSKI
ONU DECIDE DACĂ RECUNOAȘTE SAU NU AUTORITATEA PALESTINIANĂ
CE SECRETE ASCUNDE CHINA
CUM ÎNGRIJEȘTI MEDIUL ÎNCONJURĂTOR
FRANCEZII SUNT PESIMIȘTII EUROPEI
„NADIA” ÎI DUCE PE ROMÂNI LA J.O.