• Oamenii de știință spun că nanomaterialul lor servește ca o capcană pentru virus.
  • Descoperirile arată că materialul poate opri infecțiile de la toate variantele majore.
  • Nanomaterialele sunt extrem de mici – un singur nanometru reprezintă o miliardime de metru.

O echipă de cercetători chinezi a dezvoltat un nanomaterial care poate găsi virusurile Sars-CoV-2 într-o celulă vie și le poate elimina. Spre deosebire de majoritatea medicamentelor COVID-19 existente, materialul poate inhiba infecțiile cu toate variantele majore, inclusiv Alpha, Beta, Delta și Omicron, cu un grad ridicat de biosiguranță, au declarat cercetătorii.

Poate fi o terapie promițătoare pentru combaterea pandemiei în viitor, a declarat un cercetător implicat în studiu, care a cerut să nu fie numit. Descoperirile au fost publicate în luna august în Nature Nanotechnology.Cercetători de la Institutul de Tehnologie Avansată din Shenzhen, Centrul Național pentru Nanoștiință și Tehnologie, Institutul de Fizică a Energiei Înalte și Institutul de Zoologie din Kunming – toate din cadrul Academiei Chineze de Științe – au contribuit la această lucrare.

Nanomaterialele sunt extrem de mici – un singur nanometru reprezintă o miliardime de metru. Structura materialului – numit CIPS, deoarece este alcătuit din cupru, indiu, fosfor și sulf – ia forma unor nanofolii de aproximativ 200 de nanometri, adică de mărimea a două particule virale.

P.E. LUPTĂ CONTRA TRAFICULUI DE FIINȚE UMANE
PRAFUL SAHARIAN ACOPERĂ GRECIA
OPTIMUS VA FI UN ROBOT „SENSIBIL”
LE FACEM FAȚĂ?
CARE-I SOARTA PENTRU TESLA?
CE ALEGE ZUCKERBERG ÎN MODĂ

În mod normal, virusul Sars-CoV-2 invadează celulele umane cu ajutorul proteinei spike de pe suprafața sa. Proteina spike se leagă de proteina ACE2 de pe suprafața celulei umane în același mod în care o cheie deschide o încuietoare, permițând astfel virusului să invadeze celula gazdă. Cu toate acestea, CIPS este capabil să se lege selectiv de proteina spike a virusului, ceea ce are ca rezultat blocarea procesului de infectare.

Servește ca o capcană pentru virus, a precizat Centrul Național pentru Nanoștiință și Tehnologie pe site-ul său. Odată ce CIPS a capturat virusul, formează un complex stabil. Complexul este apoi recunoscut și eliminat de către macrofagele gazdei, globulele albe mari din sistemul imunitar uman care digeră substanțele străine.

Experimentele arată că CIPS inhibă în mod eficient infecția în celule, organoizi și șoareci și ameliorează în mod eficient inflamația pulmonară la șoareci cauzată de infecția cu COVID-19, se arată în document.Eficacitatea vaccinurilor și a anticorpilor actuali utilizați împotriva COVID-19 scade în cazul variantelor precum Omicron. În timp ce majoritatea anticorpilor sunt concepuți să se lege de o singură locație de pe virus, mutația din variantele Omicron poate schimba structura suprafeței. CIPS se poate lega la mai multe locații în același timp.

Până în prezent, au fost descoperite peste 1.000 de noi tulpini mutante de coronavirus. Deși echipa chineză nu poate testa materialele CIPS pe toate tulpinile, a constatat că CIPS au fost foarte eficiente împotriva tuturor variantelor de interes – Alpha, Beta, Delta și Omicron.

O bună biocompatibilitate este o condiție prealabilă pentru aplicarea în siguranță a nanomaterialelor. Cercetătorii au studiat procesul de absorbție, distribuție, metabolizare și excreție a CIPS la șoareci și au constatat că materialul are o biodegradabilitate ridicată. Șoarecii inhalează CIPS prin picătură nazală și, după șapte zile, se observă o eliminare aproape completă a CIPS din plămânii șoarecilor, se arată în studiu.