• Explozia nemaivăzută până acum, provenită dintr-o galaxie aflată la aproximativ 1,1 miliarde de ani-lumină de Pământ, a „răvășit” concepția experților despre univers.
  • Pământul lovit de o explozie intensă de energie care este „spre deosebire de orice am văzut până acum”.
  • Explozia a fost semnificativ mai lungă decât media – un lucru care ar putea sugera că a fost produsă de colapsul unei stele masive într-o supernovă.

O explozie cosmică care a „schimbat regulile jocului” și care i-a lăsat pe experți „nedumeriți” a fost dezvăluită de o echipă de oameni de știință. Săptămâna aceasta, s-a relatat că Pământul a fost lovit de o explozie masivă de energie de la o distanță de peste un miliard de ani-lumină. Un om de știință a declarat că evenimentul – numit GRB 211211A – „nu seamănă cu nimic altceva ce am mai văzut până acum” și ar putea schimba modul în care înțelegem modul în care trăiesc și mor stelele.

Evenimentul a fost detectat în decembrie 2021 de către Observatorul Swift al NASA Neil Gehrels și Telescopul spațial Fermi Gamma-ray. Explozia a fost semnificativ mai lungă decât media – un lucru care ar putea sugera că a fost produsă de colapsul unei stele masive într-o supernovă.

Acum, potrivit Daily Star, un raport al NASA a declarat că explozia a „zdruncinat” înțelegerea experților despre univers. O echipă de oameni de știință a declarat că explozia a fost cauzată de coliziunea a două stele super-dense.

EMANUEL PÂRVU AJUNGE LA CANNES
S-A RUPT COALIȚIA LA BUCUREȘTI
CUM ÎȚI PĂSTREZI CALMUL LA INTERVIU?
CE MĂNÂNC AZI?
PRINȚUL LOUIS A ÎMPLINIT ȘASE ANI
9/10 ANGAJAȚI SE CRED EXPERȚI IT

Regina Caputo, cercetător al proiectului Swift la Centrul Goddard Space Flight Center al NASA, a declarat: „Acest rezultat subliniază importanța colaborării misiunilor noastre și a altora pentru a asigura urmărirea pe mai multe lungimi de undă a acestor tipuri de fenomene.”

Jillian Rastinejad, un student absolvent la Universitatea Northwestern, care a condus o echipă care a studiat explozia, a adăugat: „Razele sale gamma seamănă cu cele ale exploziilor produse de colapsul stelelor masive.”

„Având în vedere că toate celelalte fuziuni confirmate de stele neutronice pe care le-am observat au fost însoțite de explozii care au durat mai puțin de două secunde, aveam toate motivele să ne așteptăm ca acest GRB de 50 de secunde să fi fost creat de colapsul unei stele masive. Acest eveniment reprezintă o schimbare de paradigmă interesantă pentru astronomia exploziilor de raze gamma.”

Dr. Matt Nicholl, profesor asociat la Universitatea din Birmingham, a continuat: „Am descoperit că acest eveniment a produs de aproximativ 1.000 de ori masa Pământului în elemente foarte grele. Acest lucru susține ideea că aceste kilonove sunt principalele fabrici de aur din univers.”