• Spaniolii au anunţat că au descoperit o fosilă a unui hominid.
  • Descoperirea a fost făcută pe 30 iunie pe şantierul „Sima del Elefante” ,nord-estul Spaniei, unde paleontologii lucrează din 1978.
  • Excepţional de bogate, zăcămintele din Sierra de Atapuerca sunt clasate din anul 2000 în Patrimoniului UNESCO.

Paleontologi spanioli au anunţat că au descoperit o fosilă a unui hominid, (familie de primate ce cuprinde omul și precursorii săi fosili), a cărui vârstă este estimată la 1,4 milioane de ani.

Potrivit The Guardian, dacă datarea va fi confirmată, va face din aceasta cea mai veche fiinţă umană identificată în Europa.

Descoperirea a fost făcută pe 30 iunie pe şantierul Sima del Elefante” ,nord-estul Spaniei, unde paleontologii lucrează din 1978, potrivit fundaţiei care administrează situl.

CUM ÎNGRIJEȘTI MEDIUL ÎNCONJURĂTOR
LA VREMURI NOI, ROȚI NOI
NE IA A.I.-UL JOBUL?
TU CREZI ÎN MANIFESTARE?
IRAN ȘI ISRAEL CONTINUĂ CONFRUNTAREA
CÂT DE SUSTENABILĂ E AFACEREA TA?

Această fosilă cu o lungime de aproximativ zece centimetri corespunde „unui fragment din chipul unei fiinţe umane a cărei vârstă este estimată la aproximativ 1,4 milioane de ani„, a precizat fundaţia.

Pe acest sit din Atapuerca a fost descoperit în 2007 un maxilar care datează de aproximativ 1,2 milioane de ani şi care a fost considerat până acum cea mai veche fosilă de hominid din Europa.

Cercetările privind datarea continuă

Bineînţeles, va fi necesar să se facă datări” pentru a completa” această primă estimare, a subliniat co-directorul proiectului din Atapuerca.

Dar acest fragment de faţă fiind descoperit într-un strat de pământ situat la doi metri sub stratul în care a apărut mandibula” în 2007, este logic şi rezonabil să credem că este mai veche„, a insistat cercetătorul.

Datarea, care se va face la Centrul naţional de cercetare privind evoluţia umană din Burgos, la 10 kilometri de Atapuerca, ar urma să dureze între 6 şi 8 luni, potrivit Bermudez de Castro.

Analiza Cenieh, potrivit fundaţiei, ar putea face posibilă şi identificarea speciei umane la care aparţinea acest hominid precum şi o înţelegere mai bună a modului în care fiinţa umană a evoluat şi s-a dezvoltat pe continentul european.

Până în prezent, paleontologii nu au reuşit să stabilească cu certitudine cărei specii îi aparţine maxilarul descoperit în 2007. Fosila ar putea corespunde speciei numite Homo antecessor, descoperită în anii 1990.

Este foarte probabil ca noua fosilă din Sima del Elefante să aibă legătură cu acest maxilar şi să aparţină uneia dintre primele populaţii care au colonizat Europa„, subliniază Fundaţia Atapuerca.

Dacă acesta este cazul, vom putea în sfârşit să stabilim identitatea speciei umane din Sima del Elefante„, a adăugat sursa citată.

Excepţional de bogate, zăcămintele din Sierra de Atapuerca sunt clasate din anul 2000 în Patrimoniului UNESCO. Acolo au fost dezgropate mii de fosile umane şi unelte, între care un silex vechi de 1,4 milioane de ani, descoperit în 2013.