• S-a demonstrat că substanța chimică, numită eleutherobin, are proprietăți citotoxice.
  • A fost descoperit pentru prima dată în anii 1990 într-un coral rar din largul coastelor Australiei.
  • De atunci, oamenii de știință nu au reușit să o găsească în cantități suficient de mari.

Oamenii de știință au făcut un nou pas important în căutarea unui nou tratament împotriva cancerului, după ce au descoperit o substanță chimică naturală anticancerigenă „Sfântul Graal” în coralii moi obișnuiți. Substanța chimică, numită eleutherobin, a fost identificată anterior într-un coral rar de lângă Australia în anii 1990. De atunci, oamenii de știință nu au reușit să o găsească în cantități suficient de mari pentru a fi utilizată în laborator.

Acum, cercetătorii de la Universitatea din Utah au descoperit că această substanță chimică evazivă este produsă și de coralii moi obișnuiți care trăiesc în largul coastelor Floridei. Echipa speră acum să recreeze coralul moale în laborator, în speranța de a produce substanța chimică în cantitățile mari necesare pentru teste riguroase.

Într-o zi, substanța chimică ar putea fi folosită ca un nou instrument de combatere a cancerului, potrivit echipei. Eleutherobinul este folosit de coralii moi ca mijloc de apărare împotriva prădătorilor, substanța chimică perturbând citoscheletul – un schelet cheie al celulelor.

LA VREMURI NOI, ROȚI NOI
IRAN ȘI ISRAEL CONTINUĂ CONFRUNTAREA
TAYLOR SWIFT, CRITICATĂ DUR DE COURTNEY LOVE
SUNAK PUNE STOP FUMATULUI
VICTORIA BECKHAM A ÎMPLINIT 50 DE ANI
ȘEFUL NATO A VORBIT CU IOHANNIS

Cu toate acestea, studiile de laborator au arătat că acest compus poate inhiba, de asemenea, creșterea celulelor canceroase. După ce a crescut în Florida, Dr. Paul Scesa, primul autor al studiului, a bănuit că toți coralii din zonă ar putea conține această substanță chimică evazivă. Dr. Scesa a adus mici eșantioane vii de corali din Florida la laboratorul din Utah, unde a început cercetarea.

În timp ce studiile anterioare au sugerat că eleuterobina este produsă de organisme simbiotice care trăiesc în interiorul coralilor, cercetătorii au suspectat că nu este așa. „Nu avea sens”, a declarat Dr. Scesa. „Știam că coralii trebuie să producă eleuterobină”. În laborator, cercetătorii au încercat să înțeleagă dacă codul genetic al coralului conținea instrucțiuni pentru producerea compusului.

Acest lucru s-a dovedit a fi dificil deoarece oamenii de știință nu știau cum ar trebui să arate instrucțiunile de fabricare a substanței chimice. „Este ca și cum ai merge în întuneric și ai căuta un răspuns atunci când nu cunoști întrebarea”, a declarat profesorul Eric Schmidt, co-autor principal al studiului.

Pentru a aborda această problemă, cercetătorii au căutat regiuni din ADN-ul coralilor care semănau cu instrucțiunile genetice pentru compuși similari din alte specii.