• Oamenii de știință au descoperit cum să prevină dezvoltarea bolii Alzheimer cu 17 ani înainte de debutul stadiului clinic al bolii.
  • Cercetătorii de la Centrul de Diagnosticare a Proteinei (ProDi) din Germania au folosit un senzor care poate detecta biomarkeri ai proteinelor deformate din sânge.
  • Acumularea acestor proteine ​​duce la formarea de depozite în creier care cauzează boala Alzheimer.

EMANUEL PÂRVU AJUNGE LA CANNES
S-A RUPT COALIȚIA LA BUCUREȘTI
PRINȚUL LOUIS A ÎMPLINIT ȘASE ANI
DAVID PECKER ÎȘI REIA ACUZAȚIILE ÎMPOTRIVA LUI TRUMP
DRULĂ PROPUNE MĂRIREA NOTELOR LA BAC
BIN SALMAN CAUTĂ INVESTITORI PENTRU NEOM

Participanții la studiu au donat probe de sânge între 2000 și 2002, când nu fuseseră încă diagnosticați cu boala Alzheimer.

Senzorul a fost capabil să identifice oamenii care au dezvoltat ulterior boala Alzheimer cu un grad ridicat de precizie. În mod surprinzător, am descoperit că o concentrație ridicată a proteinei fibrelor gliale poate indica boala cu 17 ani înainte de faza clinică”, notează medicii.

Autorii studiului sunt convinși că, dacă această modalitate ar fi folosită pe scară largă, ar putea preveni boala.

Anterior, oamenii de știință au identificat vitamine care pot preveni demența. Acestea sunt vitaminele K1 și K2. Importanța aportului de K2 a fost dovedită pe baza unor cercetări efectuate de Asociația Americană de Anatomie. S-a demonstrat că această vitamină poate proteja creierul de demență, poate preveni declinul cognitiv și poate reduce riscul de a dezvolta boala Alzheimer.