• Expunerea pe termen lung la PFAS a fost asociată de mult timp cu un risc mai mare de apariție a cancerului și a malformațiilor congenitale.
  • PFAS se găsesc în diverse produse precum adezivi, echipamente umede, recipiente farmaceutice, hârtii și vopsele.
  • Acest lucru ar putea fi o descoperire importantă dacă va avea un cost redus, a declarat Camilla Alexander-White, lider de politici la Royal Society of Chemistry.

Oamenii de știință spun că au găsit o modalitate de a elimina, pentru prima dată, substanțele chimice care cauzează cancerul în obiecte de uz zilnic, cum ar fi ambalajele alimentare, tigăile antiaderente și machiajul femeilor.

Cercetătorii de la Universitatea Northwestern au raportat rezultatele unui studiu în jurnalul Science, spunând că au folosit produse de uz casnic ieftine pentru a face această descoperire, în care oamenii de știință au eliminat substanțele, cunoscute sub numele de PFAS, prin utilizarea căldurii scăzute împreună cu hidroxidul de sodiu care se găsește în săpunuri și analgezice. Producătorii de produse au folosit aceste substanțe chimice timp de zeci de ani, datorită modului în care rezistă la ulei, apă și pete.

PFAS se găsesc, de asemenea, în diverse produse precum adezivi, echipamente umede, recipiente farmaceutice, hârtii și vopsele. Pe măsură ce consumatorii au devenit mai conștienți, pe piață au apărut produse alternative cu ambalaje și recipiente care nu conțin PFAS, cum ar fi cele utilizate pentru apa potabilă.

CUM PUTEA FI EVITAT RĂZBOIUL RUSO-UCRAINEAN?
TRUMP ȘI ORBAN VOR SĂ FACĂ ALIANȚĂ
TAYLOR ȘI TRAVIS, SURPRINȘI ÎN LAS VEGAS STRIP
CE SPUNE MAȘINA TA DESPRE TINE?
CUM S-AU CUNOSCUT WILLIAM ȘI KATE?
RAY CHAN A MURIT LA 56 DE ANI

Expunerea pe termen lung la PFAS a fost asociată de mult timp cu un risc mai mare de apariție a cancerului și a malformațiilor congenitale, dar cercetările continuă pentru a afla cât de multă expunere ar putea duce de fapt la cele mai grave probleme de sănătate.

De-a lungul anilor, diverse metode de distrugere a substanțelor, cum ar fi incinerarea la temperaturi ridicate, au eșuat și au permis agravarea problemei la nivel global. PFA-urile sunt atât de răspândite încât gazele degajate au dus la prezența lor în atmosferă, după cum arată apa de ploaie care a fost testată pozitiv pentru cantități mici.

Există o asociere între expunere și rezultate adverse în fiecare sistem de organe majore din corpul uman, a declarat Elsie Sunderland, profesor de chimie la Universitatea Harvard. Mai mult de 4.500 de compuși de fluorină se găsesc în substanțele polifluoroalchilice și perfluoroalchilice, care prezintă riscuri grave pentru sănătate, deoarece organismul uman nu le poate elimina cu ușurință din cauza legăturilor lor puternice de carbon.

În timpul cercetărilor lor, oamenii de știință de la Northwestern au identificat o verigă slabă – un lanț de atomi de oxigen la capătul din spate al legăturilor carbon-fluor, care a fost, în esență, o poartă deschisă pentru noul proces care a decapitat grupul de cap din coadă, a declarat Brittany Trang, cercetător principal.