• Potrivit unui studiu, aerul din reţeaua de metrou din Londra este poluat cu particule metalice suficient de mici pentru a intra în sângele uman.
  • Cercetătorii de la Universitatea din Cambridge au efectuat un nou tip de analiză a poluării folosind magnetismul pentru a inspecta mostre de praf de la metroul londonez.
  • Echipa a descoperit niveluri ridicate ale unui tip de oxid de fier numit maghemită.

Potrivit unui studiu, aerul din reţeaua de metrou din Londra este poluat cu particule metalice suficient de mici pentru a intra în sângele uman.

Cercetătorii de la Universitatea din Cambridge au efectuat un nou tip de analiză a poluării folosind magnetismul pentru a inspecta mostre de praf din sălile de bilete, peroanele şi cabinele de conducere ale metroului londonez.

Echipa a descoperit niveluri ridicate ale unui tip de oxid de fier numit maghemită.

Recomandări

CINE VA PRELUA ȘEFIA C.E.
NOU COD PENTRU SCHENGEN
NE LIPSEȘTE EDUCAȚIA FINANCIARĂ?
NE-A SALVAT VACCINUL?
CIOLACU: COALIȚIA NU SE RUPE
O ROMÂNCĂ ARBITREAZĂ LA UEFA

Cercetătorii au declarat că acest lucru sugerează că particulele de poluare sunt suspendate pentru perioade lungi de timp din cauza ventilaţiei deficitare, în special pe peroane.

Unele dintre particule aveau un diametru de doar cinci nanometri, ceea ce le face suficient de mici pentru a fi inhalate şi a ajunge în sângele pasagerilor şi al lucrătorilor, potrivit Independent.

Probe, colectate din staţii precum Oxford Circus

Probele au fost colectate în 2019 şi 2021 din locaţii care includ staţii precum Oxford Circus, King’s Cross St Pancras şi Paddington.

Aproximativ trei milioane şi jumătate de călătorii pe zi sunt efectuate la metroul londonez în zilele lucrătoare.

Deşi cercetătorii nu au analizat dacă particulele de maghemită prezintă un risc direct pentru sănătate, ei consideră că metodele lor ar putea fi utile în studiile viitoare.

Nivelurile de poluare sunt în mod normal monitorizate cu ajutorul filtrelor de aer standard, care nu pot capta particulele ultrafine sau identifica particulele.

Profesorul Richard Harrison de la Departamentul de Ştiinţe ale Pământului al Universităţii din Cambridge, autorul principal al unei lucrări realizate în urma studiului, a declarat:

„Dacă vrei să răspunzi la întrebarea dacă aceste particule sunt dăunătoare pentru sănătate, trebuie să ştii mai întâi din ce sunt făcute aceste particule şi care sunt proprietăţile lor. Tehnicile noastre oferă o imagine mult mai rafinată a poluării din subteran. Putem măsura particulele care sunt suficient de mici pentru a fi inhalate şi a intra în sânge. Monitorizarea obişnuită a poluării nu vă oferă o imagine bună a particulelor foarte mici” .

Cantitățile acestor materiale sunt cu mult sub limitele legale

Lilli Matson, şefa departamentului de securitate, sănătate şi mediu al Transport for London, a declarat:

Siguranţa este prioritatea noastră principală şi lucrăm de mulţi ani pentru a îmbunătăţi calitatea aerului în metrou şi vom continua să facem acest lucru. Colectăm periodic mostre de praf din metrou şi analizăm conţinutul acestuia pentru a urmări nivelurile de materiale potenţial dăunătoare, inclusiv fier, crom şi nichel. Analizele au arătat că cantităţile acestor materiale sunt cu mult sub limitele legale în medii precum metroul” .

Monitorizarea noastră a arătat că nivelurile de praf din metrou rămân mult sub limitele stabilite de Health and Safety Executive, dar mergem mai departe şi am dezvoltat o serie de noi regimuri de curăţare inovatoare. Printre acestea se numără utilizarea de dispozitive industriale de curăţare a prafului cu rucsacuri, care reprezintă o parte a programului nostru de curăţare a reţelei de metrou, care se ridică la mai multe milioane de lire sterline” .

Cercetarea a fost sprijinită parţial de Uniunea Europeană, de Cambridge Trust şi de Selwyn College, Cambridge.